مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای

Comparison of Apple Music and Spotify

یکی از چالش های گوشی آیفون انتخاب یک پخش کنند موزیک است. در این بخش قصد داریم با کمک مشاورین گیمیتو به مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای بپردازیم. اپل موزیک مزایای خاص خود دارد و اسپاتیفای نیز در سیستم IOS عملکرد بسیار خوبی به جای گذاشته است. اما زمانی که قصد خرید گیفت کارت اپل آیتونز برای استفاده از این دو اپ را داشته باشید، شرایط فرق می‌کند. در گذشته شاید اسپاتیفای یک برنامه رایگان بود. اما در حاضر به قدری تبلیغات به شما نمایش میدهد که شما را از گوش دادن موزیک منصرف خواهد کرد. در نتیجه انتخاب یک پخش کننده موزیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اپل موزیک چیست؟

اپل موزیک یک برنامه پخش کننده موزیک به صورت اختصاصی بر روی بستر IOS است. البته امکان استفاده تحت وب و یا استفاده بر روی اندروید نیز وجود دارد که فعلا به آن کاری نخواهیم داشت. برنامه اپل موزیک امکان دسترسی به چندین میلیون موزیک را برای شما فراهم خواهد کرد. در سال 2024 میزان موزیک‌های ثبت شده در اپل موزیک به بیش از 75 میلیون نسخه رسید که نشان در نوبه خود بسیار جذاب است. البته در بخش موزیک فارسی شاید عملکرد بسیار خوبی نداشته باشد که در بخش‌های بعدی آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد. اگر کسی قصد به اشتراک گذاری موزیک داشته باشد، کار ساده ای نخواهد بود و باید هویت معنوی اثر را به نام خود ثبت کرده باشد. دقت کنید که به اشتراک گذاری پلی لیست مشکلی نخواهد بود، اما چالش اصلی به اشتراک گذاشتن یک آهنگ برای اولین بار به نام خود شخص می‌‌باشد.

اپل موزیک چیست؟

مزایای اپل موزیک چیست؟

  • تنوع و تعدد آهنگ در زبان های مختلف با دسترسی آسان
  • ارائه صدای Special Studio و Lossless Audio جهت گوش دادن بهتر موزیک
  • امکان شخصی سازی و به اشتراک گذاری موزیک در فرمت‌های مختلف
  • رادیو اینترنتی و چندین شو اختصاصی برای انگلیسی زبان ها
  • تعامل مناسب با شبکه های اجتماعی و امکان به اشتراک گذاشتن موزیک
  • امکان گوش دادن به موزیک به صورت آفلاین
  • عملکرد بسیار عالی و هماهنگ در تعامل با دستیار صورتی اپل
  • امکان تماشای موزیک ویدیو
  • رابط کاربری اکتیو و بهینه سازی پیوسته

معایب اپل موزیک چیست؟

  • هزینه اشتراک متغییر
  • نیاز به تغییر دهند آیپی برای استفاده مستمر
  • مصرف دیتای بالا برای پخش موزیک با کیفیت عالی
  • محدودیت در استفاده برای کاربران غیر اپل
  • تمامی خدمات به صورت پرمیوم تعریف شده است و خدمت رایگان وجود نخواهد داشت
  • انتقال پلی لیست از یک اپل آیدی به اپل آیدی دیگر کاه ساده ای نخواهد بود

برنامه اسپاتیفای چیست؟

برنامه اسپاتیفای یک پخش کننده موزیک بسیار جذاب است که خلاقیت بسیار زیادی در انتشار موزیک به کار گرفته است. شما با استفاده از این برنامه بسیار جذاب می‌توانید علاوه بر گوش دادن موزیک به صورت رایگان کسب درآمد نیز داشته باشید! زمانی که یک آرتیست موزیک خود را در آن بارگذاری می‌کند به صورت خودکار موزیک او شناسایی می‌شود و سپس برای دیگر دوستان او ارسال می‌شود. به شرطی که پس از ساخت پروفایل توسط خود اسپاتیفای، صاحب اثر درخواست هویت معنوی اثر را داشته باشد. اگر بخواهیم از امکانات بسیار جذاب برنامه اسپاتیفای خدمت شما عزیزان بگوییم باید هوش مصنوعی به کار گرفته شده در آن برای شناسایی سلیقه موزیک شما اشاره کنیم.

این برنامه عملکرد بسیار خوبی در معرفی موزیک به صورت روزانه و هفتگی به شما خواهد داشت. هرچه بیشتر به او سر بزنید و موزیک گوش دهید، او بیشتر به شما موزیک معرفی خواهد کرد و به نوعی می‌توان گفت که شما را درگیر خود می‌کند. علت خرید گیفت کارت گوگل پلی توسط بسیاری از افراد شارژ حساب اسپاتیفای می‌‌باشد. البته که گیفت کارت اسپاتیفای و اکانت اختصاصی آن نیز وجود دارد که در بخش‌های بعدی بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. البته که مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای ساده نیست و باید جزء به جزء هر دو گزینه را بررسی کنیم تا به یک درک مطلوب دست پیدا کنیم. اما در ساده‌ترین حالت ممکن برنامه اسپاتیفای به صورت رایگان با تماشای تبلیغات قابل استفاده خواهد بود.

برنامه اسپاتیفای چیست؟

مزایای اسپاتیفای چیست؟

  • بخش قابل توجهی از خدمات اسپاتیفای به صورت رایگان قابل استفاده است
  • پلی لیست اختصاصی بر اساس سلیقه شما معرفی خواهد کرد
  • در هر دستگاهی می‌توانید از آن استفاده کنید و عملکرد آن نیز تقریبا یکسان است
  • شرایط مناسبی ویژه شبکه های اجتماعی دارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد
  • با پخش آفلاین به شما این امکان را میدهد تا در هر زمانی به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید
  • کیفیت موزیک قابل قبولی به شما خواهد داد که بر اساس کیفیت اینترنت قابل تنظیم خواهد بود
  • رابط کاربری جذابی دارد که برای بیشتر کاربران جذاب است

معایب برنامه اسپاتیفای چیست؟

  • تبلیغات بسیار زیادی در نسخه رایگان نمایش خواهد داد
  • آهنگ ها به صورت تصادفی برای شما پخش می‌شود و شخصی سازی سخت خواهد بود
  • کیفیت پخش در نسخه رایگان محدود است
  • هزینه متغیر اشتراک موزیک
  • برخی از موزیک ها به دلیل منطقه جغرافیایی محدودیت خواهد داشت
  • مصرف اینترنت بیش از اندازه به دلیل نمایش تبلیغات و بازخوانی آهنگ
  • بدون نیاز به اینترنت دسترسی شما به برخی از اهنگ ها محدود است

اپل موزیک بهتره یا اسپاتیفای

خوب رسیدیم به یک بخش جذاب که همه منتظرش بودیم و اون مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای می‌‌باشد. دقت کنید تا هر برنامه رو به صورت دقیق بررسی نکنیم، مقایسه خوبی انجام نمیدیم. دقت کنید نکاتی که مطرح میشه نظر شخصی ما نیست و بر اساس نظر سنجی های انجام شده می‌‌باشد.

بررسی از نظر تعداد موزیک و پادکست

در مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای باید بگوییم که تعداد موزیک این دو برنامه تفاوت چندان و فاحشی برای ما ایرانیان ندارد. البته اگر به موزیک انگلیسی علاقه داشته باشید، شاید اپل موزیک تعداد موسیقی بیشتری در خود جای داده باشد. از طرفی اسپاتیفای به شما امکان گوش دادن پادکست نیز میدهد که در نوبه خود بسیار جذاب است، اما در اپل موزیک شرایط کاملا متفاوت است و برای گوش دادن به پادکست باید از یک برنامه اختصاصی استفاده کنید.

دسترسی رایگان و پرمیوم

به صورت کلی خدمات اپل موزیک به صورت پرمیوم است و نسخه رایگان در اختیار کسی قرار نمیدهد. اما اسپاتیفای در نقطه مقابل خدمات خود را به صورت متفاوت در اختیار شما قرار خواهد داد و می‌توانید به صورت رایگان و پرمیوم استفاده کنید. البته که اکانت هک شده هر دو برنامه به سادگی قابل دسترس است که به لحاظ اخلاقی چنین موضوعی را توصیه نخواهیم کرد. دقت کنید که پلن های قیمتی اسپاتیفای و اپل موزیک متفاوت است و برای دانش آموزان و همچنین دانشجویان شرایط متفاوتی را در نظر خواهد گرفت.

کیفیت موزیک

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کیفیت پخش موزیک در این دو برنامه تفاوت چندانی نخواهد داشت. چرا که قابلیت‌های خاص اپل موزیک در پخش موزیک نیاز به هدفون و گجت‌های خاص دارد که در حال حاضر دسترسی به آن ها کار ساده ای نیست. از طرفی گوش دادن به موزیک در فرمت‌های خاص اسپاتیفای نیز نیاز به یک هدست اختصاصی دارد که تهیه آن برای همه امکان پذیر نیست. در حالت عمومی اسپیکر تلفن همراه نیز قابلیت خاص و چندانی در پخش موزیک نخواهد داشت. به همین دلیل هر دو در یک سطح و مرتبه قرار خواهند گرفت.

کیفیت موزیک در اپل موزیک در مقابل اسپاتیفای

نحوه دسترسی

برای ما مهم است که پخش کننده موزیک به سادگی در دستگاه‌های مختلف اجرا شود و از همه مهمتر دسترسی به صورت همه جانبه انجام شود. اگر از طرفداران پلی استیشن 5 هستید و اکانت پلی استیشن پلاس دارید، برای دسترسی به موزیک‌های خود نگرانی نداشته باشید. اما برای دسترسی به اپل موزیک تحت وب و یا روی دستگاه های اندرویدی چالش‌های بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما اسپاتیفای در این بخش عملکرد بسیار خوبی ارائه داده است و می‌تواند دسترسی عالی روی تمامی دستگاه‌ها بدهد و با دیگر دستگاه‌ها نیز به خوبی ارتباط برقرار کند.

هوش مصنوعی

همانطور که می‌دانید هوش مصنوعی در پیشرفت و رابط کاربری هر برنامه تاثیر بسزایی دارد. با در نظر گرفتن این نکته باید بگوییم که اسپاتیفای عملکرد بسیار عالی به شما نشان میدهد و بر اساس مدت زمان گوش دادن به موزیک و سبک موزیک انتخاب‌های بسیار نزدیکی به شما خواهد داد. اما در اپل موزیک چنین دقتی وجود ندارد و حتی لایک و دیس لایک شما به موزیک‌ ها نیز مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

رابط کاربری

یکی از مهمترین نکاتی در مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای باید به آن توجه کنیم رابط کاربری این دو برنامه است. البته که این موضوع نظر شخصی افراد و همچنین نحوه استفاده هر یک بستگی دارد. اما به صورت عمومی برای کاربران آیفون اپل موزیک و برای کاربران اندروید اسپاتیفای به مراتب عملکرد بهتری از خود بروز میدهد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه به مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای پرداختیم. اگر تجربه استفاده از هر یک را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا دیگر دوستان شما نیز از تجربه شما استفاده کنند. اگر بخواهیم به عنوان یک گیمر بین این دو برنامه یکی را انتخاب کنیم، قطعا اسپاتیفای در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت و می‌تواند توجه و نظر ما را به خود جلب کند. اما نوع کنسول بازی و همچنین امکانات شما نیز بسیار مهم است.

چرا که برای گوش دادن به موزیک به صورت حرفه‌ای هنگام بازی کردن به هدفون مخصوص گیم نیاز خواهید داشت تا به یک نتیجه ایده آل دست پیدا کنید. برای خرید اکانت ماهانه این دو برنامه نیز می‌توانید با استفاده اپ استور و یا گوگل پلی اقدام کنید. البته کاربران اندرویدی که از اپل موزیک استقبال می‌کنند حتما نیاز به یک اپل آیدی هم دارند. که در این صورت خرید گیفت کارت اپل آیتونز برای آن ها اولویت می‌‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *