اطلاعیه مهم : نسخه جدید سایت رو نمایی شد! برای انتقال به نسخه جدید روی دکمه زیر کلیک فرمایید

چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمیشه؟

چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمیشه؟

یکی از سوالاتی کاربران گیمیتو این است که «چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمیشه؟» در این پست آموزشی قصد داریم این مشکل را بررسی کرده و راه حل های مختلفی برای آن ارائه دهیم. مسئله‌ی دلخراش کاربرانی که تجربه‌ی بازی های آنلاین را دارند، قطع شدن اینترنت به هنگام بازی یا وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت است. هرچند که PS5 قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد و سریع‌تر از مدل‌های قبلی به اینترنت وصل می‌شود‌. همچنین به‌عنوان جدیدترین نسل کنسول‌ بازی، سعی داشته تا عملکرد بی‌نقصی داشته باشد.

اما در برخی مواقع برای کاربران پیش آمده که دچار مشکلاتی شوند. البته برای این مشکل عوامل مختلفی وجود دارد. که بهتر است هر کدام را بررسی کنید. مشکلات این کنسول‌ها می‌تواند شامل تنظیمات نادرست شبکه، خطاهای سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در دستگاه، ضعف سیگنال Wi-Fi و یا مسائل مربوط به روتر و شبکه خانگی باشد. همچنین می‌تواند از مشکلات مربوط به تنظیمات روتر یا خود کنسول و یا مشکلات جدی‌تر باشد.

وصل شدن ps4 به اینترنت گوشی

برای اتصال ps4 به اینترنت می‌توان از روش اقدام کرد. در اولین راه کاربران باید از طریق اینترنت وای فای وارد عمل شوند. در روش دوم نیز با استفاده از کابل لن به اینترنت می‌توان متصل شد. در ابتدا و پیش از هر اقدامی باید به قسمت تنظیمات رفته پلی استیشن بروید. سپس گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب کنید.

اتصال به اینترنت با کابل لن

  • ابتدا کابل لن مودم را در پشت بدنه به صورت مستقیم به پورت ps4 متصل نمایید
  • سپس گزینه Use a LAN Cable را روی کنسول بازی انتخاب کنید
  • در این مرحله با مشاهده گزینه های Custom و Easy ، گزینه Easy را انتخاب نمایید
  • در پایان اتصال به اینترنت به طور خودکار فعال خواهد شد. این اتصال به صورت سیم دار انجام می‌شود.

اتصال به اینترنت با وای فای

  • ابتدا به قسمت Set Up Internet Connection بروید
  • سپس گزینه استفاده از Wi fi را انتخاب نمایید
  • در مرحله بعدی با مشاهده گزینه Easy آن را انتخاب کرده تا لیست شبکه های وای‌فای برایتان نمایش داده شود
  • در پایان نیز شبکه‌ی انتخابی خود را مشخص کرده و رمز عبور را وارد نمایید
  • لازم به ذکر است که تنظیمات اتصالات می‌تواند در هر دستگاهی متفاوت باشد.

گاها نیز نیازمند استفاده از پروکسی یا IP خواهد بود. این اطلاعات مربوطه را می‌توانید از سرویس دهنده اینترنت به دست آورید. در نهایت نیز با انتخاب گزینه Costum در زمان راه اندازی اتصال، آنها را وارد نمایید.

اتصال به اینترنت با وای فای

مشکل وصل نشدن  ps4 به اینترنت

یکی از دغدغه های کاربران بازی های کنسول ps4، عدم اتصال آن به اینترنت است. برای حل این مسئله و بهترین نحوه بکارگیری اینترنت روش اتصال بی سیمی پیشنهاد می‌شود. اما با این وجود در استفاده از این روش افراد دچار چالش خواهند شد. بنابراین بهترین تجربه استفاده از اینترنت، اتصال آن کابل به مودم می‌باشد. در ادامه چندین روش برای عدم اتصال به ps4 ارائه می‌دهیم:

 ریستارت کردن مودم و کنسول

از عمده ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن روبرو می‌شوند مربوط به همین مشکل است. برای حل این مسئله و رفع خطاهای پروکسی باید کنسول را ریستارت کنید. این اولین اقدام برای برطرف کردن این مشکل محسوب می‌شود. در صورتی که مشکل سطحی باشد، با این روش برطرف خواهد شد. اگر این روش برای مشکل پیش آمده اثرگذار نبود، از روش های دیگر کمک بگیرید. بنابراین مودم را با استفاده از دکمه خاموش و روشن با مکث چند ثانیه ای ریستارت نمایید. پس از راه اندازی مودم نوبت به کنسول بازی می‌رسد. ابتدا روی دکمه PS را فشار داده و سپس وارد منو شوید. اکنون وارد گزینه Power شوید و گزینه Restart PS4 را انتخاب نمایید.

انجام تست شبکه PS4

روشی دیگر برای مشخص شدن علت مشکل وصل نشدن ps4 به اینترنت انجام تست شبکه پلی استیشن 4 است. کاربران می‌توانند از ابزار تست شبکه استفاده کرده و علت یابی را انجام دهند. استفاده از این ابزار به کاربران کمک می‌کند مشکل اصلی را مشخص کنند. برای راه‌اندازی ابتدا به بخش Settings رفته و سپس  Network را انتخاب نمایید. حال باید گزینه Test را بفشارید و به بخش Internet Connection بروید.

در ادامه می‌توانید اتصال به ps4 را در 3 بخش بررسی کنید:

بخش Obtain IP Address

در این بخش با مشاهده گزینه Successful متوجه خواهید شد که یک آدرس آی‌پی از روتر را با موفقیت دریافت کرده اید. در غیر این صورت، کنسول نمی‌تواند به روتر متصل شود.

 بخش Internet Connection

در این بخش نیز می‌توانید دسترسی یا عدم دسترسی کنسول را مشاهده کنید. در صورت مشاهده پیام عدم موفقیت‌آمیز متوجه خواهید شده که مشکل از روتر و عدم تصال اینترنت است.

بخش playStation Network Sign

در این قسمت نیز کاربر باید دسترسی خود به شبکه PSN را بررسی کند. در صورتی که پیام Failed را مشاهده کردید، باید شبکه PSN توسط ارائه دهنده بررسی شود. شاید اینترنت مسدود شده یا اینکه مشکل از طرف خود سونی باشد.در صورت انجام تمامی تست‌ها، کنسول شما هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط نخواهد داشت.

بخش playStation Network Sign

مشکل وصل نشدن ps5 به اینترنت

عدم اتصال به اینترنت در ps5 می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این علت ها شامل تنظیمات نادرست شبکه، مشکلات سخت‌افزار یا نرم‌افزاری، ضعف سیگنال مودم و … است. در ادامه چند دلیل را بررسی می‌کنیم:

قطع ‌شدن اینترنت بی‌سیم

یکی از اصلی ترین دلایل وصل‌نشدن پلی‌استیشن 5 به اینترنت، قطع‌شدن اینترنت بی‌سیم است. استفاده از اینترنت بی‌سیم یکی از پرکاربردترین موارد مصرف کاربران است. مزیت بکارگیری این روش، آسانی و سهولت در اتصال به شبکه می‌باشد. بنابراین اگر با مشکل عدم اتصال مواجه شدید، از اتصال اینترنت بی‌سیم مطمئن شوید.

تغییر DNS اینترنت

از دیگر مشکلات بوجود آمده در عدم اتصال اینترنت، در ارتباط با DNS است. برای تغییر کافیست این مراحل را انجام دهید:

  • ابتدا دکمه options روی دسته بازی را فشار دهید.
  • سپس به منوی Settings > Network > Set Up Internet Connection بروید.
  • در این مرحله می‌توانید به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید تا DNS را تغییر دهید.
  • اکنون بر روی دکمه Options زده تا وارد بخش Advanced options شوید. حالا گزینه Automatic را به Manual تغییر دهید.
  • در پایان نیز گزینه Primary DNS را روی 8.8.8.8 و Secondary DNS را روی 8.8.4.4 قرار دهید.

استفاده از تنظیمات کارخانه ای

 یکی از راههای اتصال و رفع مشکل عدم اتصال اینترنت به ps5، تنظیمات کارخانه‌ای است. این کار را می‌توانید با نگه‌داشتن دکمه روی کنسول بازی انجام دهید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، قبل از شروع یک نسخه پشتیبانی از بازی های خود تهیه نمایید. چرا که تمامی بازی های نصب شده روی کنسول حذف خواهند شد.

راه‌اندازی مجدد ps5

این روش کاربردی مناسب برای افرادی است که با عدم اتصال اینترنت مواجه می‌شوند. در استفاده از روش راه اندازی مجدد، بخش‌های نرم‌افزاری کنسول ری استارت می‌شود. برای اجرایی شدن این روش مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا کنسول را خاموش کنید.
  • سپس برای خاموش شدن، دکمه on/off را چند ثانیه فشار دهید.
  • پس از خاموش شدن کنسول، آداپتور برق کنسول را از برق جدا کنید.
  • پس از گذشت چند دقیقه آداپتور برق را مجدداً به پریز وصل کنید.

آفلاین بودن شبکه ps5

اگر دستگاه کنسول پلی استیشن 5 شما اتصال اینترنتی نداشت، پس از بررسی برای حل مسئله به این روش عمل کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات بروید.
  • سپس به قسمت Network رفته و گزینه های PlayStation Network View Status of PlayStation Network Services را مورد بررسی قرار دهید.

آفلاین بودن شبکه ps5

چرا PS5 به اینترنت وصل نمی‌شود؟

باید بگوییم که مشکل وصل نشدن PS5 به اینترنت ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. ابتدا مطمئن شوید که اینترنت شما فعال است و وای‌فای به درستی کار می‌کند. بررسی کنید که رمز عبور شبکه وای‌فای به‌درستی وارد شده و سیگنال اینترنت قوی است. همچنین، استفاده از کابل LAN برای اتصال مستقیم به مودم می‌تواند در برخی مواقع مشکل را حل کند.

در موارد دیگر که میپرسید چرا PS5  به اینترنت وصل نمی شود، ممکن است سرورهای PlayStation Network (PSN)  دچار اختلال شده باشند. برای بررسی وضعیت سرورها، می‌توانید به PlayStation Network Status  مراجعه کنید. اگر مشکل از سرورها نباشد، به‌روزرسانی سیستم PS5 می‌تواند کمک کند. برای حل مشکل PlayStation Network sign in PS5، مطمئن شوید که اطلاعات حساب PSN شما صحیح است و آخرین نسخه نرم‌افزار کنسول نصب شده است.

اگر PS5 را به اینترنت وصل کنیم بازی‌ها قفل می‌شوند؟

مشکل اگر PS5 رابه اینترنت وصل کنیم بازی ها قفل میشود زمانی رخ می‌دهد که سیستم لایسنس بازی‌ها را بررسی کند. اگر لایسنس به‌درستی تأیید نشود، بازی‌ها قفل می‌شوند. این مسئله به‌ویژه زمانی رخ می‌دهد که بازی‌ها از طریق حساب PSN دیگری دانلود شده باشند.برای رفع این مشکل، می‌توانید به بخش Account Management  در تنظیمات PS5 رفته و گزینه Restore Licenses  را انتخاب کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که حساب PSN اصلی شما به‌عنوان حساب اصلی روی کنسول تنظیم شده باشد.

اگر قصد دارید PS4 یا PS5 را از طریق هات‌اسپات گوشی به اینترنت متصل کنید و با مشکل وصل نشدن PS4 به اینترنت گوشی مواجه هستید، چندین نکته را باید در نظر بگیرید. ابتدا بررسی کنید که داده موبایل شما فعال است و هات‌اسپات گوشی به درستی کار می‌کند. برخی از مشکل وصل نشدن PS5به اینترنت ممکن است به دلیل تنظیمات امنیتی یا رمزنگاری شبکه هات‌اسپات باشند.

سخن پایانی

در این مطلب از گیمیتو به بررسی موضوع چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمیشه؟ پرداختیم. برای اتصال ps4 به اینترنت می‌توان از دو روش استفاده کرد. اولین و اصلی ترین راه، اتصال از طریق اینترنت وای فای می‌باشد. در روش دیگر با کمک گرفتن از کابل لن می‌توان به اینترنت متصل شد. همچنین اگر با مشکل وصل نشدن ps4 به اینترنت مواجه شدید، بهتر است مودم یا کنسول را ریستارت نمایید. در صورتی که مشکل به وجود آمده برطرف نشد، شبکه پلی استیشن را مورد بررسی قرار دهید. استفاده از این روش به کاربران کمک می‌کند تا علت اصلی مشخص شود.

قطع شدن اینترنت بی سیم یکی از اصلی ترین دلایل وصل نشدن پلی استیشن 5 به اینترنت است. اگر هر بخش از این مطالب پست آموزشی برایتان مبهم بود، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان به ثبت می‌رسانند. در صورتی که از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، گیمیتو را در شبکه‌های اجتماعی به دیگران معرفی کنید. چرا که گیمیتو یک مرکز معتبر برای خرید گیفت کارت پلی استیشن ، خرید گیفت کارت پلی استور ، گیفت کارت فری فایر، گیفت کارت پابجی موبایل و … می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه مهم : نسخه جدید سایت رو نمایی شد! برای انتقال به نسخه جدید روی دکمه زیر کلیک فرمایید