چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟

چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟

یکی از پلتفرم‌های خرید بازی‌های ویدیویی استیم است که از این طریق گیمرها می‌توانند یک بازی را خریداری، دانلود، نصب و اجرا کنند. اما ویژگی مهم این پلتفرم‌ که اکثر گیمرها به دنبال آن هستند، آفلاین بودن آن می‌باشد. این ویژگی برای زمان و شرایطی که به اینترنت دسترسی ندارید، کاربرد دارد. حتی اگر به اینترنت متصل نیستید، در سفر هستید یا Wi-Fi ضعیفی دارید باز هم می‌توانید از بازی‌های Steam استفاده کنید. حال قصد داریم در فروشگاه آنلاین گیفت کارت گیمیتو به سوال ( چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟ ) پاسخ دهیم.

اکانت آفلاین استیم

اکانت Steam به صورت آفلاین دارای یک ویژگی جالب است. این ویژگی که به گیمرها اجازه می‌دهد بدون اتصال به اینترنت بازی را انجام دهند. این مورد برای اینترنت ضعیف یا زمان‌هایی که در مسافرت باشند نیز کاربرد خواهد داشت. همچنین برای افرادی که اتصال Wi-Fi ضعیفی دارند، بسیار کاربردی است. همانطور که می‌دانید در حالت کلی برای دسترسی به سرویس استیم نیاز به اتصال به اینترنت می‌باشد. اما این قابلیت جذاب  و کاربردی، باعث می‌شود شما به اکانت متصل شده و از این بازی جذاب لذت ببرید.

بازی آفلاین استیم

اگر اتصال اینترنتی ندارید و می‌خواهید استیم را به طور آفلاین بازی کنید، نیازمند انجام مراحلی خواهد بود. در ادامه نحوه راه اندازی و اجرای این بازی را شرح می‌دهیم:

  1. برای راه اندازی استیم ابتدا باید به اینترنت متصل شوید.
  2. در مرحله بعد با دادن رمز عبور وارد شده و آن را برای دفعات دیگر به خاطر بسپارید.
  3. اکنون با وارد شدن به بازی Steam، به قسمت بالا منوی رفته و مسیر Steam > Settings > Account را انتخاب کنید.
  4. با وارد شدن به این مرحله برای اینکه از حالت آفلاین بازی استفاده کنید، تیک حساب و اطلاعات کاربری را بردارید تا ذخیره نشود.
  5. بعد از اطمینان عدم ذخیره سازی حساب کاربری و اطلاعات، بر روی گزینه OK کلیک کنید.
  6. سپس به قسمت پایین پنجره اصلی بازی Steam رفته و روی گزینه Downloads نیز کلیک نمایید.

در نظر داشته باشید که با انجام مراحل بالا باید مطمئن شوید که هیچ دانلودی صورت نمی‌گیرد. ( این دانلودها شامل بازی‌های جدید و به‌روزرسانی‌ها می‌شود.) در این صورت میدانیم که چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟

چگونه استیم را فعال کنیم؟

اکنون نوبت به راه اندازی بازی‌هایی می‌شود که می‌خواهید به صورت آفلاین انجام دهید.

  • پس از اینکه آماده سازی‌ها انجام شد، نوبت به اجرایی شدن Steam به حالت آفلاین است.
  • بنابراین در این مرحله از پنجره اصلی Steam مسیر به Steam > Go Offline را انتخاب کنید.
  • پس از مشاهده پیام مبنی بر اجرای آفلاین استیم، برروی عبارت Restart in Offline Mode کلیک کنید.
  • خواهید دید که به همین آسانی استیم و بازی‌های آن به طور آفلاین اجرایی می‌شوند.
  • البته در نظر داشته باشید که در حالت آفلاین بسیاری از ویژگی‌های بازی استیم در دسترس نیستند.
  • در صورتی که به فروشگاه این بازی نگاهی بیندازید، پیام Steam is currently in Offline Mode را مشاهده خواهید کرد.
  • اگر قصد به‌روزرسانی و دانلود بازی‌های جدید را داشتید از حالت آفلاین بیرون آمده و مسیر Steam > Go Online را برای حالت آنلاین بروید.

چگونه استیم را فعال کنیم؟

آپدیت استیم

شرکت بازی‌های استیم در طول سال چندین بار بازی‌های رایانه‌ای خود را به‌ بهترین صورت به ‌روز‌ رسانی می‌کند. برای استفاده از نسخه آپدیت بازی استیم مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا به بازی استیم وارد شده و سپس آن را باز کنید.
  • به قسمت گوشه بالا در سمت چپ صفحه رفته و بر روی گزینه Steam کلیک کنید.
  • اکنون با مشاهده عبارت Check for Updates، آن را انتخاب نمایید.
  • پس از انجام این مرحله در صورتی که آپدیت جدیدی برای استیم منتشر شده باشد و شما از آن استفاده نکرده باشید، آپدیت Steamبه طور خودکار انجام خواهد شد.

فرق استیم آنلاین و آفلاین

استیم آنلاین و استیم آفلاین دو حالت متفاوت برای بازی است. همانطور که از نامش مشخص است، استیم آنلاین حالتی است که در حین بازی به اینترنت متصل می‌باشید و می‌توانید از تمام ویژگی‌های فروشگاه استیم بهره مند شوید. اما استیم آفلاین برای موقعیتی کاربرد دارد که  اتصال یا دسترسی به اینترنت ندارید و در این صورت نمی‌توانید بازی را به صورت آنلاین تجربه کنید. اگر بخواهیم دقیق‌تر این مسئله را بررسی کنیم و بدانیم که چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

اتصال به اینترنت

استیم آنلاین نیاز است که حتما به اینترنت متصل باشید. در این شرایط می‌توانید به صورت آنلاین بازی را خریداری کرده و دانلود نمایید. اما در حالت آفلاین به امکانات یا خریداری بازی جدید دسترسی ندارد. در این حالت تنها می‌توانید از تجربه بازی کردن خود لذت ببرید.

دسترسی به ویژگی‌های استیم

یکی دیگر از مواردی که تفاوت استیم آنلاین و آفلاین را مشخص می‌کند، ویژگی‌های آن است. استیم آنلاین امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما استیم آفلاین فقط برای بازی کردن به صورت آفلاین می‌باشد. در هر دو صورت بهتر است خرید گیفت کارت استیم را انجام دهید تا بتوانید به بهترین نحو از مزایا هر کدام بهره مند شوید.

دسترسی به ویژگی‌های استیم

مزایای استیم آفلاین

در صورتی که بازی استیم برای گیمرها در حالت افلاین باشد، چندین مزیت دارد که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

دسترسی به بازی بدون اتصال به اینترنت:

  • افراد علاقمند به این نوع بازی‌ امکان دسترسی به استیم بدون نیاز به اینترنت را دارند. داشتن این قابلیت سبب شده تا در زمان‌های دور از اینترنت، سفر و … این بازی برایتان حالت اجرایی داشته باشد.
  • صرفه‌جویی در پهنای باند: با استفاده از امکان حالت آفلاین بازی استیم، می‌توان از مصرف پهنای باند اینترنت جلوگیری کرد. به ویژه اگر قصد استفاده از بازی‌های سنگینی را دارید که نیاز به بروزرسانی‌های مکرر دارد.
  • نگهداری دستاورد، پیشرفت و موفقیت‌ها: مزیت استفاده از این بازی در حالت آفلاین این است که امکان ادامه بازی‌های با حفظ دستاوردها و پیشرفت‌ها وجود دارد. در نظر داشته باشید که اطلاعات ثبت شده در زمان متصل شدن مجدد به اینترنت همگام‌ سازی خواهند شد.
  • به حداقل رسیدن موانع و اختلالات: در هنگام بازی به صورت آفلاین، از اختلالات احتمالی که ناشی از قطع و وصل شدن اینترنت می‌باشد، جلوگیری شده و گیمرها بازی بدون دغدغه‌ای را تجربه می‌کنند.

دلایل آفلاین شدن استیم چیست؟

گاها پیش آمده که در حال بازی استیم به طور آنلاین با مشکل آفلاین شدن روبرو شده‌اید. آفلاین شدن استیم می‌تواند به دلایل مختلفی پیش آید که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مشکلات اینترنت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل آفلاین شدن در حین بازی، مربوط به اتصال اینترنت است. در این شرایط باید از اتصال و قوی بودن آن مطمئن شوید. بنابراین اگر اینترنت قطع شده یا ضعیف باشد، استیم به حالت آفلاین درمی‌آید.
  • اشکال در تنظیمات آفلاین: از دیگر دلایل تغییر حالت آنلاین به آفلاین در بازی استیم در ارتباط تنظیمات اشتباه است. احتمال اینکه شما آفلاین استیم را فعال کرده زیاد می‌باشد. برای رفع این مشکل، باید به قسمت منوی استیم رفته و گزینه Go Online را انتخاب نمایید تا به حالت آنلاین درآید.
  • اختلال در سرور: در برخی مواقع نیز آفلاین شدن استیم با سرورهای استیم در ارتباط می‌باشد. گاها وجود این مشکل به طور موقتی بوده و در این شرایط با اندکی صبر، مشکلی که مربوط به توسعه دهندگان است رفع می‌شود.
  • به‌روزرسانی‌ها و نگهداری: این نیز یک دلیل برای درآمدن از حالت آنلاین است. بازی استیم ممکن است برای انجام به روز‌رسانی یا نگهداری سرورها، موقتا به حالت آفلاین درآمده باشد.

دلایل آفلاین شدن استیم چیست؟

سخن نهایی

در این مطلب از مجله بازی گیمیتو آموختیم که چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟ ابتدا باید بدانید که استیم آفلاین چیست و چه تفاوت‌هایی با استیم آنلاین دارد. سپس به صورت کامل با اکانت آفلاین استیم آشنا خواهید شد. برای فعال کردن استیم آفلاین لازم است تا مراحلی را طی کنید. ما در این پست آموزشی این مراحل را به صورت کامل برایتان شرح دادیم. پس با مراجعه به بخش مربوطه می‌توانید از یادگیری این روش بهره‌ مند شوید. همچنین می‌توانید آپدیت استیم را بیاموزید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی آپدیت آن را انجام دهید.

 در کل بهتر است بدانید که استیم بزرگ‌ترین سیستم توزیع دیجیتال بازی‌های کامپیوتری است و برای استفاده از تمامی مزایای آن بهتر است گیفت کارت استیم را تهیه نمایید. در این شرایط می‌توانید از بازی خود کاملا لذت برده و آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهید. در نهایت باید بگوییم که مشاورین گیمیتو هر روزه، پاسخگوی سوالات شما می‌باشند. پس در صورتی که با سوال یا چالشی در زمینه گیفت کارت استیم یا دیگر گیفت کارت‌ها مواجه شدید، می‌توانید آن را در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *