چگونه از داغ شدن گوشی آیفون جلوگیری کنیم؟

چگونه از داغ شدن گوشی آیفون جلوگیری کنیم؟

هنگامی که گوشی آیفون داغ می‌شود، شما ممکن است چند علامت هشدار مشاهده کنید. به‌عنوان‌مثال هنگام لمس آن احساس گرما می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که کندتر کار می‌کند، صفحه‌نمایش سیاه شده است، شارژ نمی‌شود  یا دوربین آن از گرفتن عکس امتناع می‌کند. اگر گرما بیش از حد باشد، حتی ممکن است یک صفحه‌نمایش هشدار دما دریافت کنید و هنگامی که این هشدار ظاهر شود، شما فقط می‌توانید تماس‌های اضطراری را برقرار کنید تا زمانی که تلفن شما سرد شود. داغ‌شدن گوشی آیفون خوب نیست و اگر برای مدت طولانی اتفاق بیفتد، می‌تواند به اجزای داخلی، به‌خصوص باتری و پردازنده آن آسیب برساند. ازاین‌جهت در ادامه مطالب این صفحه فروشگاه گیفت کارت گیمیتو برای جلوگیری از داغ‌شدن بیش از حد آیفون به شما راهکارهایی خواهیم داد. پس تا انتهای صفحه ما را همراهی کنید.

چرا گوشی آیفون داغ می‌شود؟

علت داغ‌شدن گوشی آیفون می‌تواند به دمای بالای هوا یا گرم بودن هوا مرتبط باشد. حتی اگر آیفون خود را زیر نور مستقیم خورشید یا داخل ماشین بگذارید، به‌احتمال زیاد داغ خواهد شد. همچنین اگر آیفون شما برنامه‌های زیادی که به عملکردهای فشرده پردازش نیاز دارد را اجرا می‌کند مانند بازی، پخش ویدئوی HD یا استفاده از GPS، ممکن است این در آن اتفاق بیفتد.

چگونه از داغ‌شدن بیش از حد آیفون خود جلوگیری کنیم؟

وقتی متوجه شدید که آیفون شما خیلی داغ شده بود، از طریق روش‌های زیر سریع وارد عمل شوید که این بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌دیدن اجزای داخلی آن است:

1.     همه برنامه‌ها را ببندید

کم‌کردن حجم کاری پردازنده می‌تواند از داغ‌شدن گوشی آیفون و تخلیه سریع باتری جلوگیری کند؛ بنابراین بستن همه برنامه‌ها باید اولین کاری باشد که انجام می‌دهید.

بستن همه برنامه های آیفون

2.     آیفون خود را ری استارت کنید

اگر زمان یا حوصله بستن برنامه‌های خود را ندارید، می‌توانید به‌سادگی آیفون خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.  با این کار همه برنامه‌های باز شده به‌صورت خودکار بسته می‌شوند. البته روند راه‌اندازی مجدد آیفون شما باتوجه‌به گوشی شما متفاوت است.

برای ری استارت و راه‌اندازی مجدد آیفون X یا جدیدتر مراحل زیر را می‌توانید پیش برید:

  • دکمه پاور و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا یا ولوم را برای چند ثانیه نگه دارید.
  • یک نوار لغزنده در بالا ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید برای خاموش‌کردن باید آن را به سمت دیگر بکشید. نماد پاور را در نوار لغزنده فشار دهید و آن را به سمت راست ببرید.
  • اجازه دهید آیفون برای چند دقیقه در این حالت بماند تا سرد شود.
  • دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید و با مشاهده لوگوی اپل روی صفحه آن را رها کنید.

برای راه‌اندازی مجدد  iPhone SE ، iPhone 8  یا نسخه‌های قبلی از مراحل زیر شروع کنید:

  • دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید.
  • هنگامی که نوار لغزنده خاموش‌کردن در بالا ظاهر شد، نماد پاور را در داخل آن به سمت راست فشار داده و بکشید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا گوشی آیفون خنک شود
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و زمانی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شد آن را رها کنید.

3.     از شارژر کمپانی اپل استفاده کنید

برخی از شارژرهای غیر مارک ارزان‌تر از شارژرهای رسمی اپل هستند و ممکن است به طور دقیق میزان برق موردنیاز گوشی در آنها ساخته نشده باشد. در نتیجه باعث بارگذاری بیش از حد در گوشی آیفون شما خواهد شد. تعویض این شارژرها با شارژر اپل ممکن است کمک‌کننده باشد و از داغ‌شدن گوشی آیفون هنگام شارژ جلوگیری کند.

  1. از حالت هواپیما استفاده کنید

اتصال مداوم به اینترنت می‌تواند علت اصلی داغ‌شدن گوشی آیفون باشد. اگر این‌طور است، روشن‌کردن حالت هواپیما هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند راهکاری برای این مشکل کمک کند.

5.     رفرش پس زمینه را خاموش کنید

ویژگی Background Refresh اپل به برنامه‌هایی که از آنها فعالانه و به طور مداوم استفاده نمی‌کنید و هنوز بسته نشده‌اند اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌ شوند و محتواهای جدید را بررسی کنند. این فعالیت پس‌زمینه می‌تواند باعث مشکل داغ‌شدن گوشی آیفون شود. برای خاموش‌کردن آن، به تنظیمات آیفون خود بروید، سپس روی General و سپس Background App Refresh ضربه بزنید. دوباره روی نام ویژگی که در بالای آن صفحه قرار دارد کلیک کرده و سپس خاموش را انتخاب کنید.

  1. آیفون خود را به روزرسانی کنید

مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه iOS  در گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید، زیرا با بهبود عملکردهای آپدیت‌های جدید می‌تواند از داغ‌شدن بیش از حد تلفن شما جلوگیری کند. همچنین باید برنامه‌های خود را به همین دلیل به‌روزرسانی کنید، تا وصله‌های مربوط به باگ‌هایی را که منجر به مشکلات عملکردی و بارگیری بیش از حد پردازنده گوشی آیفون می‌شوند را حذف کنید.

7.     کارهایی که نیاز به پردازشگر فشرده دارد را در آیفون خود محدود کنید

اگر متوجه شدید که هنگام انجام کار خاصی با گوشی آیفون، مانند بازی‌های سه‌بعدی، تلفن شما خیلی داغ می‌شود، ممکن است بخواهید آن کار را محدود کنید. اگر دستگاه‌های دیگری در مجاورت شما برای بازی هستند که همین کار را انجام می‌دهند، مانند رایانه شخصی یا کنسول بازی، به‌جای گوشی آیفون از آنها استفاده کنید تا تلفنتان بیش از حد گرم نشود. البته برای نصب بازی‌ها در گوشی آیفون باید اقدام به خرید گیفت کارت اپل آیتونز از فروشگاه‌های معتبر کنید.

کارهایی که نیاز به پردازشگر فشرده دارد را در آیفون خود محدود کنید

8.     روشنایی خودکار را روشن کنید

وقتی روشنایی گوشی شما خیلی زیاد باشد، می‌تواند باتری را خالی کند و باعث داغ‌شدن گوشی آیفون شود. خوشبختانه، آیفون تنظیماتی دارد که به طور خودکار روشنایی صفحه را بر اساس شرایط اطراف شما تنظیم می‌کند. در ادامه نحوه روشن‌کردن آن آمده است.

  • تنظیمات گوشی آیفون را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Accessibility ضربه بزنید.
  • در زیر عنوان “VISION”، روی Display and Text Size ضربه بزنید.
  • تا انتها به پایین بروید و کلید روشنایی خودکار را تغییر دهید.

9.     از حالت کم‌مصرف گوشی آیفون استفاده کنید

هر چه مدت‌زمان بیشتری صفحه‌نمایش شما روشن باشد، گوشی آیفون گرمای بیشتری تولید می‌کند و باتری بیشتری را از دست می‌دهید. با فعال‌کردن حالت کم‌مصرف، می‌توانید مدت زمانی که صفحه‌تان در حالت بیدارباش است را کاهش دهید. در اینجا چگونگی انجام این کار آمده است:

  • تنظیمات گوشی را باز کنید.
  • به پایین صفحه اسکرول کنید و روی Battery ضربه بزنید.
  • ضامن را برای حالت کم‌مصرف که در قسمت بالا قرار دارد تغییر دهید.

10.  برنامه هایی که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون می شوند را اسکن کنید

گاهی اوقات یک برنامه خاص است که این مشکل داغ‌شدن گوشی را برای آیفون شما ایجاد می‌کند. اگر مشکوک هستید و فکر می‌کنید چنین برنامه‌ای باعث بروز این مشکل می‌شود می‌توانید با رفتن به تنظیمات و انتخاب حریم خصوصی آن را بررسی کنید. روی Analytics & Improvements ضربه بزنید و سپس Analytics Data را انتخاب کنید. با این کار لیستی از برنامه‌هایی که خراب شده‌اند را به شما نشان می‌دهد.

  1. آیفون خود را ریست کنید

اگر بعد از انجام همه مراحل ذکر شده در بالا متوجه شدید که گوشی آیفون شما هنوز خیلی داغ می‌شود، باید گوشی را ریست کنید تا آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این کار همه برنامه‌ها و تنظیمات سفارشی شده را حذف می‌کند، اما به طور بالقوه می‌تواند به شما در رفع مشکل داغ‌شدن بیش از حد کمک کند.

12.  گوشی آیفون خود را تعمیر کنید

اگر گوشی شما همچنان زیاد داغ می‌شود تعمیر گوشی آیفون باید آخرین راه‌حل آن باشد. احتمالاً ممکن است گوشی مشکل سخت‌افزاری داشته باشد که برای رفع آن نیاز است که یک متخصص آن را باز کند. بهترین راه برای انجام این کار این است که برای دریافت کمک با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

چگونه گوشی آیفون را بعد از داغ‌شدن سرد کنیم؟

چند راه دیگر برای سردکردن آیفون در زمانی که آیفون شما شروع به داغ‌شدن بیش از حد کرده است وجود دارد:

1.   گوشی آیفون را از منبع حرارت دور کنید

این که گوشی آیفون را در زیر نور مستقیم خورشید یا در یک ماشین داغ رها کرده‌اید، باید فوراً آن را بردارید تا از ادامه افزایش دمای داخلی جلوگیری کنید.

  1. قاب گوشی را بردارید و گوشی را در معرض فن قرار دهید

درحالی‌که آیفون شما در حال خنک‌شدن است، آن را از قاب خود خارج کنید تا جریان هوا افزایش یابد. قاب گوشی می‌تواند گرما را به دام بیندازد و از پخش سریع آن جلوگیری کند. درحالی‌که در حال انجام آن هستید، آیفون خود را در مکانی خنک قرار دهید تا گرمای آن سریع‌تر از بین برود.

3.  بلافاصله آن را شارژ نکنید

اگر گوشی آیفون شما هنگام شارژ خیلی داغ شد، فوراً شارژر آن را از برق بکشید. شارژکردن گوشی شما را کمی گرم می‌کند، اما اگر خیلی داغ شد، باید آن را از برق بکشید.

	بلافاصله آن را شارژ نکنید

4.  آیفون خود را در مکانی خنک قرار دهید

ناگفته نماند از گذاشتن آیفون خود در زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. اگر داخل ماشین گرم می‌شود، شیشه‌ها را پایین بیاورید، کولر ماشین  را روشن کنید یا در سایه پارک کنید که از داغ‌شدن گوشی آیفون جلوگیری شود. همچنین، هنگام خواب، از قراردادن گوشی زیر بالش خودداری کنید، به‌خصوص اگر در حال شارژ آن هستید، زیرا بالش از خروج گرما جلوگیری می‌کند. گوشی را از سایر دستگاه‌های تولیدکننده گرما دورنگه دارید تا از تبادل گرما جلوگیری شود. اگر آیفون شما باید نزدیک این دستگاه‌ها باشد، از خاموش بودن آنها مطمئن شوید.

سخن پایانی

در این صفحه گیمیتو به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توانیم از داغ‌شدن گوشی آیفون جلوگیری کنیم. اکنون می‌دانیم که چه‌کارهایی برای اجتناب از داغ‌شدن آن لازم است و حتی اگر گوشی آیفون داغ شد چه راهکارهایی باید انجام دهیم. در هر بخش از این مقاله به روش‌های انجام کار به‌صورت مرحله‌ای توضیح دادیم و امیدواریم با اطلاعات داده شده مشکل داغ‌شدن گوشی آیفون شما حل شود. درصورتی‌که در این باره با سؤال یا چالشی روبرو شدید می‌توانید آن را در بخش نظرات با کارشناسان ما در میان بگذارید، تا آنها دراسرع‌وقت به سؤالات شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *