اطلاعیه مهم : نسخه جدید سایت رو نمایی شد! برای انتقال به نسخه جدید روی دکمه زیر کلیک فرمایید

از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده؟

از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده

از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده؟

درود بر دنبال کنندگان سایت گیمیتو، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و خاص در حوزه گوشی‎‌های آیفون. برخی مواقع کاربران گوشی آیفون گزارش‌ هایی عجیب ثبت کرده‌اند. به عنوان مثال اعتبار حساب اپل آیدی آن ها کم شده است. یا برخی از برنامه‌های آن ها پاک شده و کلی اتفاق دیگر که در ادامه، در مورد همه آن ها صحبت خواهیم کرد. در این پست آموزشی قصد داریم به بررسی پاسخ یک سوال مهم به نام « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » بپردازیم. قطعا پاسخ این سوال، نحوه استفاده از گوشی آیفون شما را تغییر خواهد داد.  دقت کنید که در بسیاری از موارد فرد متوجه هک شدن گوشی خود نخواهد شد و تنها از طریق نشانه‌های آن می‌تواند به این موضوع پی ببرد. معمولا هک اپل آیدی به نسبت محدود است، اما هک گوشی آیفون و فیشینگ اطلاعات به مراتب بیشتر است.

آیا آیفون هک می‌شود؟

شاید با خود فکر کنید مگر امن ترین گوشی جهان، آیفون آیا هک می‌شود؟ باید بگوییم که هک گوشی آیفون به سادگی آب خوردن است و یک هکر حرفه‌ای می‌تواند گوشی ایفون را حتی به سادگی از درون منزل نیز هک کند. هکرها یک مثل معروف دارند و امن ‌ترین دستگاه جهان، را یک دستگاه خاموش می‌دانند. در صورت خرید گیفت کارت اپل و از بین رفتن اعتبار شما باید امنیت و سلامت گوشی آیفون خود را بررسی نمایید و سپس به دنبال استعلام از فروشنده این گیفت کارت باشید. البته از بین رفتن اعتبار اپل آیدی به ندرت اتفاق می‌افتد، اما غیر ممکن و محال نیست.

برخی از افراد فکر می‌کنند که هکرها صرفا به دنبال اطلاعات خاص و با ارزش می‌باشند، در صورتی که اشتباه فکر می‌کنند. چرا که هک گوشی آیفون برای هکرها مانند تفریح است. در برخی مواقع نیز آن ها برای محک زدن توانایی‌های خود دست به چنین اقداماتی خواهند زد. از طرفی استفاده غیر مستقیم از سخت افزار گوشی آیفون شما نیز برای آن ها درآمدزا خواهد بود. به همین دلیل باید به دنبال پاسخ سوال « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » باشید، چرا که هکرها برای هک کردن گوشی آیفون نیاز به دلیل و منطق نخواهند داشت.

برنامه ضد هک گوشی آیفون

در برخی مواقع افراد بعد از جدایی از پارتنر و یا دعوا با شریک تجاری خود، احتمال هک شدن گوشی آیفون را می‌دهند. در این صورت عبارت « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » جستجو می‌کنند و با تعداد بسیار زیادی برنامه ضد هک گوشی آیفون مواجه خواهند شد. باید به شما بگوییم که چنین برنامه‌هایی وجود ندارد و تمامی آن ها جنبه تبلیغاتی دارند. چرا که این برنامه‌ها صرفا برخی بخش‌های امنیتی گوشی آیفون شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. از طرفی برنامه‌های مشکوک را شناسایی و حذف می‌کنند. در صورتی که یک هکر واقعی برنامه خود را پنهان خواهد کرد و هیچ راه دسترسی به آن نخواهید داشت.

به همین دلیل در صورت هک شدن گوشی آیفون باید آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. از طرفی نمی‌توانید اطلاعات خود را بک آپ بگیرید، مگر این که عکس، صوت و یا ویدیو مورد نظر شما از نظر امنیتی مورد بررسی قرار گرفته باشد. در بخش‌های بعدی این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم. دقت کنید که ثبت یک برنامه ضد هک گوشی آیفون در اپ استور کاری ندارد و با صرف چند دلار می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. به همین دلیل باید به دنبال نشانه‌های هک گوشی آیفون خود باشید و نصب برنامه‌های مختلف برای شما کاربردی ندارد.

از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده؟

چگونه بفهمیم گوشی ما چک میشود؟

در صورتی که یکی از نشانه‌های زیر داخل گوشی وجود دارد، به احتمال زیاد گوشی آیفون شما هک شده است. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید، بررسی چند باره یک نکته بیان شده در این بخش می‌باشد. در صورتی که به صورت اتفاقی یکی از حالات زیر در گوشی آیفون مشاهده شد، این موضوع به معنی هک شدن گوشی آیفون نیست.

1.   مصرف غیر عادی باتری

اولین و مهمترین ویژگی یک گوشی آیفون هک شده، میزان مصرف باتری آن می‌باشد. فرض کنید که سلامت باتری گوشی آیفون شما بالای 90 درصد است. اما ایفون شما میزان مصرف بالایی دارد و در صورت بررسی متوجه مصرف چند برنامه ناشناس از باتری گوشی می‌باشید. در صورتی که با حوزه تک آشنایی دارید، می‌توانید میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف را بواسطه خروجی گرفتن از بخش باتری آیفون به دست آورید. اما اگر اطلاعات کافی در این باره ندارید، به سادگی می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا نحوه خروجی گرفتن را به شما آموزش دهیم.

2.   مصرف غیر عادی اینترنت

در صورتی که گوشی آیفون شما از فاصله دور هک شود، معمولا میزان مصرف اینترنت گوشی آیفون شما افزایش پیدا می‌کند. اما اگر میزان مصرف اینترنت گوشی عادی است، اما میزان استفاده گوشی از باتری غیر عادی است، باز هم احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد. با این تفاوت که هکر عزیز گوشی آیفون در فاصله نزدیک نسبت به شما قرار دارد و با استفاده از امواج وای فای گوشی شما را هک کرده است. حتی زمانیکه از اپلیکیشن‌ های نمایش سرعت اینترنت استفاده می‌کنید، به سادگی متوجه این موضوع خواهید شد. به عنوان مثال وی پی ان رایگان ایکس را روشن می‌کنید و حجم قابل توجهی از اینترنت شما مصرف می‌شود. در این صورت عدم استفاده از این خدمات به سلامت و امنیت اطلاعات شما منجر خواهد شد.

3.   سه پیام رسان اصلی واتس اپ، تلگرام و همچنین اینستاگرام را بررسی نمایید

هر گاه سوال « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » برای شما مطرح شد، اولین اقدام شما بررسی سه پلتفرم اصلی پیام رسان است. معمولا هکرها زمانی که یک گوشی آیفون را هک می‌‌کنند، از یکی از سه پلتفرم گفته شده نیز استفاده می‌کنند. هر یک از این برنامه‌ها به شما لیست دستگاه‌های متصل را نشان خواهد داد. بررسی کنید که در این لیست گوشی و یا سیستم عامل اضافی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال اگر روی تلگرام شما علاوه بر گوشی آیفون 13 یک گوشی سامسونگ نیز ثبت شده است، به احتمال بسیار زیاد اکانت تلگرام شما هک شده است.

نکته بعدی که باید آن را مد نظر قرار دهید، هک شدن این سه برنامه به منزل هک شدن کل گوشی آیفون نیست. گاها هکرها این سه برنامه را مد نظر قرار میدهند که به واسطه آن کل گوشی شما را هک کنند، اما نمی‌توانند. در صورت وجود یک دستگاه غیر عادی متصل به حساب کاربری ، حتما گوشی خود را در اختیار یک متخصص هک و امنیت قرار دهید تا این موضوع را بررسی کند.

4.   چک و بررسی اپل آیدی

معمولا مرحله بعد از هک شدن گوشی ایفون، هک اپل آیدی شما است. همچنین زمانی که هکر اپل آیدی شما را نیز هک کند، می‌توان گفت که کنترل گوشی شما برای او کار ندارد. در برخی مواقع هکرها برای انجام یک کار خاص نیاز به اکشن دارند. اما با استفاده از هک اپل آیدی نیاز به هیچ اکشنی نخواهند داشت. از طرفی با هک کردن اپل آیدی تمام گیفت کارت‌ های خریداری شده توسط شما نیز قابلیت انتقال دارند. به همین دلیل است که شما با مرور بخش اپل آیدی خود همواره دستگاه‌های متصل به اپل آیدی خود را مورد بررسی قرار دهید. این موضوع شاید برای شما آنچنان اهمیتی نداشته باشد، اما می‌توان به به واسطه آن کارهای بسیار زیادی انجام داد.

5.   عدم اتصال مناسب به وای فای خانه و یا محل کار

یکی از موضوعاتی که می‌تواند به کرات برای شما تکرار شود، قطع و وصل شدن اینترنت است. هکرها امروزه بسیار با هوش شده‌اند. زمانی که هکر گوشی شما را هک می‌کند با استفاده از یک مودم همراه و یا یک شبکه وای فای رایگان تمامی اطلاعات را به محل هدف منتقل می‌کند. در این صورت قابلیت اتصال به وای فای در گوشی شما دستخوش تغییراتی می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که وای فای منزلتان روی گوشی آیفون شما به درستی کار نمی‌کند و اختلال در شبکه اتصال شما را قطع می‌کند. در این گونه مواقع حتما به کیفیت ارتباطات خود توجه نمایید تا به یک نتیجه بسیار مناسب دست پیدا کنید. در صورتی که نسبت به گوشی خود حساس شده‌اید و از طرفی به دنبال پاسخ سوال « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » می‌باشید. چرا که دسترسی شما به وای فای اندکی سخت شده است، بهتر است که گوشی آیفون خود را به یک اپ استور برای بررسی امنیت تحویل دهید.

از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده؟

6.   جیلبریک !

همانطور که می‌دانید گوشی آیفون برای بهبود امنیت خود اجازه نصب نرم افزار از گوگل و یا مکان‌های غیر رسمی را به شما نخواهد داد. به همین دلیل هکرها امکان دسترسی به گوشی آیفون شما را نخواهند داشت. حال اگر گوشی خود را جیلبریک کردید و دسترسی به گوشی آیفون خود را آزاد نمودید، این موضوع به معنی کاهش شدید امنیت است. در صورت انجام این کار از برخی خدمات مهم گوشی آیفون محروم خواهید شد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که کمپانی اپل در گوشی آیفون تمام تلاش خود را به کار گرفته است که منابع خارجی و دسترسی عمومی را محدود کند.

شما با جیلبریک کردن آیفون خود امکان هک کردن گوشی را افزایش خواهید داد. البته در این صورت بر روی گوشی خود، مواردی همچون باز و بسته شدن اپ ها و یا مشکلاتی از این دست را مشاهده خواهید کرد. در این شرایط نمی‌توان با قطعیت گفت که این موضوع به دلیل جیلبریک کردن گوشی است و یا به دلیل نقص امنیتی.

7.   وجود برنامه های غیر عادی روی هوم اسکرین آیفون

اگر یک هکر معمولی بخواهد گوشی آیفون شما را هک کند، در این روش معمولا یک برنامه به هوم اسکرین شما اضافه خواهد شد. اما زمانی که یک برنامه ناشناس به تازگی نصب کرده‌اید و از طرفی باتری و کیفیت اینترنت گوشی شما در حال نوسان است، بهترین کار قطع کردن ارتباطات خواهد بود. همواره لیست برنامه‌ها و دسترسی‌های گوشی آیفون خود را بررسی کنید و دسترسی‌های غیر منطقی را حذف نمایید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

از طرفی هر چند وقت یکبار برنامه‌های گوشی خود را باز کنید و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. چرا که هکرهای خبره برنامه‌های کم استفاده گوشی شما را شناسایی می‌کنند. سپس آن را پاک می‌کنند و یک برنامه با آیکون همان برنامه روی گوشی شما نصب می‌کنند. در این صورت هنگام باز کردن این برنامه، صفحه گوشی آیفون شما به صورت خودکار بسته خواهد شد. در این صورت بهتر است که برنامه را پاک کنید و مجدد آن را از اپ استور دانلود نمایید.

کد فهمیدن هک شدن گوشی

زمانی که به دنبال پاسخ سوال « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » می‌باشید. احتمالا با عبارت کد فهمیدن هک گوشی آیفون و اندروید بسیار مواجه خواهید شد. در واقعیت کدی برای فهمیدن هک گوشی آیفون وجود ندارد. چرا که هکر حرفه‌ای رد خود را به خوبی پاک خواهد کرد. اما در محیط وب کد « *#76# » با عنوان کد ضد هک شناخته می شود. در صورتی که از این کد استفاده کردید و روی گوشی خود اعداد بالاتری از صفر مشاهده نمودید، این موضوع به معنی استفاده غیر مجاز برخی برنامه‌ها از خط شما می‌باشد. در این موقعیت باید مصرف باتری و مقدار اینترنت مورد استفاده هر برنامه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. البته کدهایی از این دست بسیار است و نمی‌توان آن ها را به عنوان یک معیار مناسب برای هک گوشی دانست.

از کجا بفهمیم اپل آیدی ما هک شده است؟

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که با استفاده از بخش تنظیمات و باز کردن قسمت اپل آیدی می‌توان به دستگاه‌های متصل به اپل آیدی پی برد. اما یک هکر حرفه‌ای، اپل آیدی شما را هک می‌کند و بعد از اعمال تغییرات از حساب شما خارج خواهد شد. به همین دلیل نمی‌توان هک اپل آیدی را به سادگی متوجه شد. مگر این که از طریق سایت اپل و یا تنظیمات گوشی آیفون خود تایید دو مرحله‌ای را روی حساب خود فعال کنید. در غیر این صورت صرفا بررسی تعداد دستگاه‌های متصل شده به حساب اپل آیدی، روش امن نخواهد بود.

چگونه گوشی ایفون را هک خارج کنیم؟

فرض کنید که در زمان بررسی پاسخ سوال « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده »، متوجه شوید که گوشی آیفون شما به هر دلیلی هک شده است. در این صورت ارتباط دستگاه خود با تمامی دستگاه‌های مجاور خود را محدود نمایید. سپس اطلاعات مهم خود شامل عکس، متن، تصویر و ویدیو را در یک فضای ابری ذخیره کنید و آن را با اپ های امنیتی مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. در گام دوم حساب اپل آیدی خود را ببندید و حذف نمایید. در این مرحله گوشی خود را با استفاده از نرم افزار آیتونز و یا تنظیمات خود گوشی به حالت تنظیمات کارخانه باز نشانی کنید.

معمولا زمانی که گوشی آیفون خود را ریست فکتوری می‌‌کنید تمامی اطلاعات و دسترسی‌های گوشی آیفون شما به سادگی پاک خواهد شد. به همین قبل از انجام این کار یک بک آپ از اطلاعات مهم خود تهیه خواهید کرده‌اید. بعد از ریست فکتوری گوشی آیفون یک اپل آیدی جدید نصب کنید و در اولین مرحله تایید دو مرحله‌ای آن را فعال نمایید. سپس بعد از آنالیز و بررسی اطلاعات مهم خود می‌توانید برخی از اطلاعات گوشی آیفون خود را بازیابی کنید. دقت کنید که بک آپ گرفتن از طریق اپل آیدی و یا انتقال اطلاعات بدون بررسی امنیتی به سادگی منجر به هک شدن اطلاعات شما می‌شود.

از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده؟

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت جامع و کامل در مورد پاسخ سوال « از کجا بفهمیم که گوشی آیفون هک شده » با شما عزیزان صحبت کردیم. در صورتی که هر بخش از این پست آموزشی برای شما گنگ و یا نامفهوم بود، به سادگی می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. در پایان لازم است که یک جمع بندی از نکات مطرح شده در این بخش خدمت شما ارائه دهیم. فارغ از اینکه گوشی موبایل شما چیست، یک هکر حرفه‌ای به سادگی می‌تواند گوشی شما را هک کند. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که در مکان‌های عمومی بلوتوث و همچنین وای فای خود را روشن نکنید.

به هیچ وجه‌ از شبکه‌ های وای فای رایگان استفاده نکنید چرا که یک شبکه رایگان می‌تواند همان مسیر هکر باشد. در هنگام استفاده از مرورگر و یا شبکه های اجتماعی، روی لینک ناشناس کلیک نکنید. چرا که دانلود فایل‌های مضر به سادگی می‌تواند روی کیفیت و همچنین سلامت گوشی آیفون شما تاثیر منفی بگذارد. میزان مصرف باتری و همچنین وای فای خود را به صورت پیوسته مورد نقد و بررسی قرار دهید. در غیر این صورت احتمال هک شدن و حتی از بین رفتن سلامت باتری گوشی آیفون شما وجود دارد.

اگر از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می‌شویم، گیمیتو را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. ❤ گیمیتو به عنوان یک مرکز معتبر برای خرید گیفت کارت پلی استیشن ، خرید گیفت کارت پلی استور ، گیفت کارت فری فایر، خرید گیفت کارت پابجی موبایل و … شناخته می‌شود.

برای رفیقاتون ارسال کنید

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه مهم : نسخه جدید سایت رو نمایی شد! برای انتقال به نسخه جدید روی دکمه زیر کلیک فرمایید