پلی استیشن یا ایکس باکس | کدام کنسول بازی بهتره در سال 2024

پلی استیشن یا ایکس باکس

درود بر دنبال کنندگان مجله بازی گیمیتو، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی با نقد و بررسی پلی استیشن یا ایکس باکس. قطعا در سال 1403 خرید کنسول بازی نسل 9 برای همه جذاب است و کمتر پلیری این موضوع را انکار می‌کند. با توجه به درخواست های بسیار زیاد شما عزیزان قصد داریم کاملا بی طرفانه دو کنسول بازی پلی استیشن و کنسول ایکس باکس را بررسی کنیم. دقت کنید که هدف بررسی ما بیشتر آخرین نسخه موجود آن ها در بازار می‌‌باشد. در مارکت ایران محبوبترین کنسول بازی پلی استیشن می‌‌باشد، اما نباید کنسول بازی ایکس باکس و بازی های انحصاری آن ها را نادیده بگیریم. تا پایان این پست آموزشی با ما همراه باشید تا در پایان تصمیم بگیرم که کدام یک از آن ها بهترین گزینه است.

 Xbox VS  Ps 5

رقابت ایکس باکس و پلی استیشن سال های بسیار زیادی در حال انجام است و هر ساله این رقابت سختتر می‌شود. در حال حاضر تکنولوژی این دو کنسول بسیار به هم نزدیک است و بازی های نسل 9 و گاها قیمت آن تعیین کننده خرید شما خواهد بود. با توجه به این که سلیقه افراد در بازی کردن متفاوت است، معمولا تجربه شما از بازی مشخص خواهد کرد که کدام یک برای شما جذابتر است. اگر تجربه بازی با هر یک را دارید، در بخش نظرات آن را با ما مطرح کنید و تا دیگران نیز از آن بهره‌مند شوند.

1. مقایسه فنی قدرت و عملکرد قطعات

اگر یک پلیر حرفه‌ای هستید و از نمایشگر 4k استفاده میکنید، بسیار مهم است که قدرت خروجی کدام دستگاه بیشتر است. بر اساس تحقیقات ما ایکس باکس سری S در حال حاضر قویترین کنسول بازی نسل نهم شناخته می‌شود. اما اگر بخواهیم به جزئیات توجه بیشتر داشته باشیم سرعت و کیفیت خروجی پلی استیشن به مراتب بیشتر است. چرا که ایکس باکس نتوانسته طراحی مناسبی برای آن انجام دهید و هر یک از اجزاء را به خوبی در کنار یک دیگر قرار دهد. دقت کنید که بازی های مولتی پلتفرم نسل نهم زمانی می‌توانند عملکرد بسیار عالی از خود نمایش دهند که در تجهیزات حرفه‌ای بررسی شوند.

ظرفیت داخلی این دو کنسول بازی شبیه به یک دیگر است، اما تفاوت اصلی زمانی خود را نمایش خواهد داد که بخواهید آن ها را ارتقاء دهید. هر دو کنسول به شما اجازه میدهد که کنسول خود را ارتقاء دهید، اما ارتقاء کنسول پلی استیشن به مراتب ارزان تر از ارتقاء حافظه کنسول ایکس باکس می‌‌باشد. با توجه به این که تمایل همه به خرید گیفت کارت پلی استیشن به جای بازی فیزیکی آن می‌‌باشد. افزایش حافظه ارزان یک مزیت حساب می‌شود. دقت کنید که برای کاهش هزینه افزایش حافظه کنسول چندین استراتژی وجود دارد که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. چرا که در برخی مواقع عملکرد بازی شما با چالش مواجه خواهد شد.

مقایسه فنی قدرت و عملکرد قطعات

2. کنسول دیجیتالی بهتره و یا کنسول فیزیکی

با توجه به این که پیدا کردن بازی فیزیکی بسیار سخت شده است و از طرفی هر دو کمپانی تمایل دارند که بازی‌های خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند، پیشنهاد ما به شما این است که کنسول دیجیتالی استفاده نماییم. اگر بخواهیم در این بخش عملکرد کنسول های نسل نهم دیجیتال ر بررسی کنیم، قطعا پلی استیشن 5 عملکرد بهتری ارائه میدهد. اما عملکرد کنسول دیجیتال ایکس باکس سری اس نیز بسیار خوب است و نمی‌توان یکی را نسبت به دیگری اولویت داد.

3. قیمت خرید بازی ها

زمانی که صحبت از بازی کردن می‌شود، نظر افراد متفاوت خواهد بود، چرا که قیمت بازی و همچنین شرایط بازی کردن در هر کنسول باید بررسی شود. اما به صورت کلی قیمت پکیج های بازی مانند گم پس و یا اکانت های پلی استیشن پلاس در حال حاضر برای کنسول ایکس باکس ماهانه 17 دلار و قیمت مجموعه بازی‌های پلی استیشن ماهانه در حدود 18 دلار خواهد بود. در این بخش صرفه اقتصادی ایکس باکس به مراتب بیشتر خواهد بود. اما چالش اصلی در این است که شما کدام بازی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌کنید و این موضوع در تصمیم نهایی شما تاثیر گذار خواهد بود. دقت کنید کالکشن بازی هر یک در سال 2024 باید با هم مجزا مقایسه شود. چرا که لیست بازی ها به صورت کامل تغییر کرده است.

4. عملکرد دسته هر دو کنسول

اگر بخواهیم صادقانه با شما صحبت کنیم، دسته های نسل 9 تفاوت چندانی با یک دیگر نخواهد داشت. اما اگر عملکرد ویبراتور و ارگونومی دسته پلی استیشن 5 به نسبت بهتر از دسته بازی کنسول ایکس باکس می‌‌باشد. چرا که حالت ویبره متفاوت دقیق برای درک بهتر شرایط بازی و همچنین تغییر میزان سفتی و سختی دکمه ها در انتقال احساسات به شما نقش قابل توجهی خواهد داشت. بی دلیل نیست که پلیرهای حرفه‌ای کنسول بازی نسل نهم خود را پلی استیشن انتخاب می‌کنند. البته یکی از مهمترین قابلیت های کنسول ایکس باکس در این است که شما دسته های کنسول قبلی خود را می‌توانید به کنسول جدید نیز وصل کنید و عملکرد مشابهی تجربه کنید. اما در پلی استیشن 5 شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. آمار خرابی هر دو در یک اندازه است که نمی‌توان یکی را نسبت به دیگری برتر دانست.

5. بازی های اختصاصی

خب رسیدیم به همان چیزی که همه شما منتظر آن بودید و بررسی بازی ها می‌‌باشد. می‌دانید که قدرت نمایی سونی و مایکروسافت زمانی است که بازی های انحصاری خود واکنش نشان میدهند. در ادامه لیست معروفترین بازی کنسول پلی استیشن را بررسی خواهیم کرد، اما در پست بعدی داستان و وقایع هر بازی را مشخص خواهیم نمود.

بازی های اختصاصی

لیست بازی های انحصاری پلی استیشن

  • The Last of Us« این بازی عملکرد بسیار خوبی در ژانر خود ایفا کرده است و به همین دلیل بسیاری از افراد به جهت بازی کردن این مجموعه last of us به سراغ کنسول میروند.
  • God of War « کمتر کسی را پیدا می‌کنید که بازی گاد آو وار را تجربه نکرده باشد. اگر از طرفداران این بازی هستید، فقط و فقط به پلی استیشن 5 فکر کنید. »
  • Horizon Forbidden West « اگر به بازی های ماجراجویی و پیچیده علاقه دارید، این بازی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. »

لیست بازی های انحصاری پلی استیشن

  • Hi-Fi Rush « اگر انیمه باز هستید و به دنبال یک بازی انحصاری و جذاب میگردید، قطعا بازی Hi-Fi Rush احساسات شما را درگیر خواهد کرد. »
  • Microsoft Flight Simulator « پلیرهای حرفه‌ای دنیای ایکس باکس به دنبال تجربه کردن یک احساس جدید می‌باشند. قطعا پرواز می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. »
  • Halo: The Master Chief Collection « اگر به دنبال یک بازی جنگی سبک شوتر می‌‌باشید و قصد دارید عملکرد حرفه‌ای خود را به نمایش بگذارید، بازی The Master Chief Collection می‌تواند برای دیگران و خودتان جذاب باشد. »

6.    ابعاد و چیدن ستاپ گیمینگ

معمولا یکی از تفریحات گیمیرهای حرفه‌ای چیدن، ستاپ برای بازی کردن می‌‌باشد. کنسول بازی پلی استیشن اندکی فضا گیر است و جا به جایی آن نیز کار ساده ای نخواهد بود. از طرفی برای چیدن ستاپ گیمینگ نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا جریان هوای مناسبی به کنسول شما رسد. در غیر این صورت کنسول داغ خواهد شد و عملکرد مناسبی از خود بروز نمیدهد. اما در این بخش کنسول بازی ایکس باکس به مراتب عملکرد بهتری دارد و حمل و نقل آن نیز ساده است. چیدن ستاپ گیمینگ برانی آن بسیار راحت است و شما به عنوان یک پلیر حرفه‌ای می‌تواند در هر فضایی آن را استفاده کنید.

7. اتصالات

بر اساس بررسی های انجام شده روی کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس تفاوت چندان زیادی نمی‌توان پیدا کرد. اگر بخواهید به صورت تخصصی این موضوع را بررسی کنید، کنسول پلی استیشن به لحاظ درگاه و اتصالات اندکی بهتر عمل کرده است، اما نمی‌توان این مورد خیلی خاص و ویژه دانست و بیشتر برای طراحی ستاپ گیمینگ مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

اتصالات پلی استیشن

8. صدای خروجی

قطعا بسیاری از جلوه های ویژه که مورد علاقه هر پلیر می‌‌باشد با توجه به صدای آن ها دلنشین می‌شود. هر دو کنسول عملکرد خوبی در اجرای صدا دارند، اما کنسول پلی استیشن به شما صدای سه بعدی و خاصی ارائه میدهد که می‌تواند لذت بازی را دو چندان کند. البته اگر اهل استفاده از هدست اختصاصی برای کنسول بازی خود می‌‌باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کنسول بازی ایکس باکس استفاده کنید. چرا که در طراحی ارگونومی و کیفیت صدای هدست ایکس باکس عملکرد بسیار خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. برای درک بهتر عمق و کیفیت صدا بهتر است که از نزدیک کیفیت صدای هر دو بررسی کنید و سپس انتخاب خود را انجام دهید.

9. مقایسه بازی های کلاسیک

با توجه به این که داستان تکراری برخی از بازی ها برای پلیر ها خسته کننده شده است، افراد بسیار زیادی سعی می‌کنند که از بازی های کلاسیک استفاده کنند. بازی های کلاسیک پلی استیشن یا ایکس باکس هر دو شبیه به هم می‌باشند، اما به جرات می‌توان گفت که کنسول ایکس باکس در این بخش عملکرد بهتری دارد و برای بازی های قدیمی یک گزینه مطلوب شناخته می‌شود. از طرفی کیفیت خروجی تصویر و صدا در کنسول ایکس باکس جهت انجام بازی های کلاسیک بسیار عالی است و همین موضوع می‌تواند کیفیت بالایی در بازی را برای شما به ارمغان آورد. دقت کنید که در این بخش بازی های نسل هفت می‌‌باشد که برای پلیرهای حرفه‌ای خاطر ساز شده است و آن ها به همین دلیل به حوزه گیمینگ علاقه مند شده اند.

10. قابلیت استریمینگ

اگر یک پلیر مبتدی نیز باشید، می‌دانید که اهمیت استریمینگ خصوصا در بازی های نسل 9 و نسل بعد بسیار بالا است. از طرفی با توجه به محدودیت های اینترنتی که در ایران تجربه می‌کنید، کیفیت و استراتژی نهایی آن بسیار ارزشمند می‌‌باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم فنی ما، قابلیت استریمینگ در بازی های کنسول بازی ایکس باکس به مراتب بهتر است و از طرفی حساسیت ایکس باکس در استریم بازی از طریق گوشی نیز کمتر است.

 همین موضوع موجب شده است که افراد بسیار زیادی تمایل به استریمینگ از طریق کنسول ایکس باکس داشته باشند. البته این تمامی ماجرا نیست، در مقایسه پلی استیشن یا ایکس باکس ایکس باکس برای خرید بازی اقدامات اختصاصی به کار گرفته است. همین موضوع نیز موجب خواهد شد که پلیرهای حرفه‌ای به سمت کنسول ایکس باکس بیشتر حرکت کنند و آن را گزینه ای مطلوب بدانند. چرا که آینده بازی ها نیز گویی به نفع اکس باکس در حال تغییر است.

قابلیت استریمینگ

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت کامل و جامع در مورد پلی استیشن یا ایکس باکس صحبت کردیم. این دو کنسول در سطح کنسول های نسل نهم عملکرد بسیار خوب و نزدیک به هم ارائه کردند. همین امر نیز موجب شده است که انتخاب بین آن ها خیلی سخت باشد و به نوع گیم پلی و بازی های اختصاصی آن ها تعیین کننده این مسیر باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده مایکروسافت به صورت تخصصی روی بازی های نسل دهم در حال مذاکره است و قصد خرید بازی از سونی و دیگر کمپانی های بازی سازی دارد. اگر به اینترنت با کیفیت دسترسی دارید و اهل بازی آنلاین هستید، پیشنهاد ما به شما خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 می‌‌باشد.

اما اگر یک پلیر کلاسیک باز هستید و به دنبال بازی های نسل هفتم میگردید در خرید کنسول ایکس باکس شک نداشته باشید. چرا که صرفه اقتصادی بیشتری را تجربه خواهید کرد و بازی های مولتی پلتفرم نیز در سطح کلاسیک عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه میدهند. اگر تجربه خرید کنسول پلی استیشن 5 و یا کنسول ایکس باکس سری s دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید. در نهایت با معرفی فروشگاه گیفت کارت گیمیتو از طریق شبکه های مجازی به دیگر دوستان و عزیزان خود کمک خواهید کرد که برای بازی کردن انواع گیفت کارت مورد نیاز خود را تهیه کنند و با قیمت و خدمات عالی از آن لذت ببرند.

برای رفیقاتون ارسال کنید

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *