چرا تلگرام وصل نمیشه امروز؟

چرا تلگرام وصل نمیشه امروز

درود بر دنبال کنندگان سایت گیمیتو. امروز تصمیم داریم به یکی از سوالات پرتکرار کاربران در ارتباط با اینکه “چرا تلگرام وصل نمیشه امروز” پاسخ دهیم. این موضوع چالش تعداد بالای افرادی می‌باشد که استفاده از برنامه تلگرام در اولویت آنها قرار داشته است. این اپلیکیشن پرکاربرد و پرطرفدار با وجود محدودیت های اعمال شده باز هم از پیام رسان های محبوب بیشتر افراد می‌باشد. اما یکی از دغدغه های کاربران تلگرام، مشکل وصل نشدن این برنامه است که چرایی و چگونگی این مسئله برای آنها حائز اهمیت است. در ادامه علت قطعی و عدم اتصال این اپلیکیشن با امنیت بالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چرا تلگرام وصل نمیشه؟

قطعی تلگرام می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بررسی و بکارگیری موارد زیر به شما کمک می‌کند مشکل به وجود آمده را برطرف کنید:

اتصال به اینترنت را بررسی نمایید

گاها پیش آمده که کاربران بدون توجه به متصل بودن دستگاه به اینترنت، وارد برنامه تلگرام می‌شوند. قبل از اینکه مطمئن شوند که به اینترنت متصل هستند، برنامه تلگرام را اجرا می‌کنند. معمولا در مواجه با عدم اتصال این اپلیکیشن، عبارت Connecting را مشاهده خواهید کرد. در این شرایط از اتصال دستگاه موبایلتان به وای فای یا داده تلفن همراهتان مطمئن شوید.

 از سرویس دهی مناسب اینترنت مطمئن شوید

در صورتی که شبکه سرویس دهی اینترنت دچار اختلال باشد، برنامه تلگرام نیز قطع شده یا به درستی کار نمی‌کند. این عبارت می‌تواند پاسخ به سوال “چرا تلگرام وصل نمیشه امروز” نیز باشد. در این شرایط این مسئله را مورد بررسی قرار دهید. برای اطلاع از سرویس دهی مناسب، باید مرورگر گوشی را به حالت اجرایی درآورده و در ادامه سایت دلخواه را باز نمایید. در صورتی که سرویس دهی شبکه با مشکلی مواجه باشد، سایت های دیگر نیز برای شما باز نخواهد شد. علاوه بر این با دادن یک پیام در برنامه های مجازی دیگر از این اتصال اطمینان حاصل کنید. برای رفع عدم اتصال سرویس دهی اینترنت می‌توانید با پشتیبانی خدمات اینترنتی تماس بگیرید.

 

 از عملکرد درست سرورهای تلگرام مطمئن شوید

برخی اوقات اگر سرورهای تلگرام با درخواست زیادی روبرو شوند، دچار اختلال شده و عملکرد درستی را از خود نشان نمی‌دهند‌. در این شرایط کاربران با عدم اتصال این برنامه مواجه خواهند شد. برای رفع این مشکل می‌توانید از برنامه هایی مانندServices Uptime ، Downdetector کمک بگیرید. برای عملکرد سرورهای تلگرام به قسمت بالای سمت راست دستگاه رفته و وضعیت آن را مشاهده کنید.

استفاده از فیلترشکن

با در نظر گرفتن محدودیت های چند سال اخیر از سمت ایران در برنامه تلگرام بهره گیری از فیلترشکن مناسب ضروری می‌باشد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید آی پی را تغییر داده و از یک فیلتر شکن جدید استفاده نمایید. علاوه بر این اتصال به پروکسی نیز دغدغه کاربران را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

بررسی دیتای تلگرام

این بررسی تا حد زیادی به مشکل “چرا تلگرام وصل نمیشه امروز” کاربران کمک خواهد کرد. در صورتی که حافظه کش یا دیتای تلگرام در دستگاه پر شده باشد باعث می‌شود تا تلگرام با عدم اتصال مواجه شود. بنابراین برای متصل شدن مجدد تلگرام باید اطلاعات و دیتاهای اضافه حذف شوند. برای خالی شدن حافظه کش این مراحل را انجام دهید:

  • در اولین قدم به قسمت بالای صفحه تلگرام رفته و روی آیکون ضربه بزنید.
  • اکنون وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه Data & Storage را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله پس از وارد شدن به این قسمت، گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.
  • در مرحله پایانی روی گزینه های Clear Cache و Local Database ضربه زده تا اطلاعات اضافه حذف شده و مشکل عدم اتصال برطرف شود.

حذف و نصب مجدد تلگرام

گاها دیده شده با این روش ساده و آسان یعنی حذف و نصب مجدد، مشکل قطعی برنامه تلگرام برطرف خواهد شد. علاوه بر این عدم بروزرسانی به موقع می‌تواند منجر به بروز چنین مشکلاتی شود. برای  بروزرسانی تلگرام از طریق گوگل پلی یا پلی استور باید وارد برنامه مورد نظر شده و نام telegram را قسمت جستجوی برنامه سرچ نمایید. در مرحله بعد می‌توانید صفحه دانلود، نصب و بروزرسانی تلگرام را مشاهده کرده و به حالت اجرایی درآوردید. در صورتی که دستگاه شما آیفون می‌باشد برای آپدیت تلگرام باید به برنامه اپ استور مراجعه کنید. سپس گزینه‌ updates  را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید. با مشاهده گزینه بروزرسانی تلگرام آن را آپدیت نمایید.

حذف و نصب مجدد تلگرام

تغییر شماره تلفن تلگرام

در مطالب قبلی چندین راهکار در پاسخ به سوال “چرا تلگرام وصل نمیشه امروز” ارائه دادیم. اکنون نیز یکی از راهکارهایی که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد را بیان می‌کنیم. استفاده از این روش به کاربران کمک خواهد کرد تا  مشکل به وجود آمده رفع شود. در استفاده از این روش باید شماره تلگرام خود را تغییر داده و مجددا با انجام مراحل مشابه شماره قبلی خود را فعال کنید. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به این روش عمل نمایید:

  • وارد برنامه تلگرام شوید
  • سپس به قسمت Setting بروید با مشاهده شماره تلفن خود بر روی صفحه، بر روی آن ضربه بزنید
  • اکنون گزینه Change Number نیز انتخاب کنید
  • در صفحه‌ پیش رو شماره جدید را وارد کرده و پس از آن کد فعال سازی‌ ارسال شده را وارد کنید
  • اکنون تلگرام شما بر روی شماره جدید منتقل شده است

چرا تلگرام نصب نمیشه

یکی از کلافه کننده‌ترین مشکلات شبکه‌های اجتماعی، نصب نشدن نرم افزار تلگرام است. بعد از فیلترینگ این مشکل برای بسیاری از افراد به وجود آمد. نصب نشدن تلگرام دلایل متفاوتی دارد که در این بخش به هر یک خواهیم پرداخت. پس در ادامه تک تک این موارد را بررسی می‌کنیم:

منابع دانلود

برخی اوقات نصب نشدن تلگرام به دلیل منبع دانلود است. فایل Apk تلگرام را از طریق سایت های مختلفی می‌توان دانلود کرد. اما پس از لمس این فایل به جهت نصب، امکان دارید با خطایی از سمت گوشی خود روبرو شوید. این خطای عدم اجازه نصب از سوی منبع ناشناس است که به شما هشدار می‌دهد تا امنیت گوشی خود را کاهش ندهید. به همین خاطر بهتر است برای نصب این برنامه به سراغ منابع یا مارکت ‌های معتبر رفته و آن را از هر سایتی دانلود نکنید. البته مارکتی مانند گوگل پلی نیز ممکن است برای شما اخطار تحریم بودن کشور ایران را ارسال کند‌.

پر بودن حافظه گوشی

یکی دیگر از دلایل همیشگی نصب نشدن تلگرام، پر بودن حافظه‌ی گوشی می‌باشد. البته این مشکلی ربطی به تلگرام ندارد و نصب هر برنامه‌ای نیاز به حافظه‌ی خالی دارد. پس برای تلگرام نیز داشتن فضای کافی روی گوشی شما واجب است.

نسخه سیستم عامل

این مسئله در هر اپلیکیشنی امکان پذیر است. ممکن است نسخه سیستم عامل شما توسط تلگرام پشتیبانی نشود، به همین خاطر موفق به نصب تلگرام در گوشی خود نخواهید شد.

اشکالات فایل نصبی

در برخی از مواقع مشکل از فایل نصبی تلگرام خواهد بود. به این شرایط به اصطلاح خرابی فایل می‌گویند. زمانی که فایل مشکل داشته و ناقص است توجه به این مشکل نیز داشته باشید. در این موارد منبع را چک کنید و یا منبع دانلود را تغییر دهید.

حل مشکل منبع دانلود تلگرام

دستورالعمل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. زمانی که قصد دارید فایل Apk تلگرام را دانلود و نصب کنید، ممکن است با خطای آن‌ مواجه شوید. زیرا گوشی‌های اندروید یک بخش امنیتی به نام Unknown sources دارند‌ و اجازه‌ی نصب از منابع نامشخص را نمی‌دهند. برای رد کردن این خطا باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد بخش settings یا همان تنظیمات شوید.
  • گزینه lock screen and security را انتخاب نمایید.
  • حال در صفحه‌‌ی جدید گزینه Unknown sources را فعال کنید.
  • به همین سادگی می‌توانید خطای مشاهده شده را رفع کنید و تلگرام را نصب نمایید. برای حل این مشکل می‌توانید خرید اکانت تلگرام پرمیوم نیز داشته باشید.

حل مشکل منبع دانلود تلگرام

حل مشکل پر بودن حافظه گوشی

زمانی که با این ارور مواجه می‌شوید، ابتدا می‌توانید یکی از برنامه‌های کمتر استفاده شده‌ی خود را حذف کنید. از طرف می‌توانید یک حافظه خارجی تهیه کنید و اطلاعات خود را به آن منبع خارجی انتقال دهید تا حافظه‌ی داخلی کمی خالی شود. برای انجام آن باید به تنظیمات دستگاه رفته و روی گزینه Apps یا مدیریت برنامه ها کلیک کنید. سپس نرم افزارهای خود را به گزینه Move to SD CARD انتقال دهید. البته انجام این کار از طریق فایل‌های شخصی نیز امکان‌پذیر است.

حل مشکل نسخه سیستم عامل

نسخه‌‌های هر نرم افزاری ممکن است دچار مشکل شود یا با مدل گوشی شما همخوانی نداشته باشید. برای حل این مشکل ابتدا بهتر است نسخه‌های قدیمی یا جدید را امتحان کنید. اما اگر در نهایت با هیچ کدام از نسخه‌ها موفق نشدید، بالاخره وقت آن رسیده که گوشی خود را عوض کنید.

چرا کد تلگرام نمیاد

همانطور که می‌دانید وجود کد در تلگرام به منظور ایجاد امنیت و حفظ اطلاعات شخصی کاربران ایجاد شده است. داشتن کد تلگرام باعث می‌شود تا کسی جز مالک شماره همراه نتواند به اکانت او دسترسی داشته باشد. گاها دیده شده بعضی از کاربران در دریافت کد تلگرام دچار مشکل می‌شوند. موارد زیر دلایل به وجود آمدن این مشکل است:

حذف و نصب بیش از حد تلگرام

علاوه بر اینکه “چرا تلگرام وصل نمیشه امروز” موضوع حذف و نصب بیش از حد نیز منجر به عدم دریافت کد تلگرام می‌شود. این دو موضوع دغدغه کاربران برنامه تلگرام می‌باشد. در صورتی که در این برنامه به صورت مداوم خطای ورود برایتان ارسال می‌‌کند، بیش از حد مجاز تلگرام را حذف و نصب کرده اید. دلیل عدم دریافت کد نیز این است که این برنامه فکر می‌کند شما یک ربات هستید.

شماره تلفن نامعتبر

یکی از دلایل عدم دریافت کد تلگرام، وارد کردن شماره اشتباه است. شاید در حال وارد کردن اطلاعات حساب کاربری شماره ای جابجا وارد شده باشد. بهتر است بار دیگر با دقت بیشتری شماره خود را ثبت کنید. علاوه بر این شماره های موقت یا نامعتبر نیز سبب می‌شود تا تلگرام کد تایید را برایتان ارسال نکند.

مسدود شدن IP تلگرام

گاها نیز به هر دلیل اکانت شما مسدود می‌شود. دلیل مسدود شدن نیز نصب و حذف بیش از برنامه است. شاید شما از طرف کاربران دیگر مسدود شده باشید. بنابراین عدم دریافت کد تلگرام گاهی به دلیل مسدود شدن IP است.

 برنامه های غیررسمی تلگرام

با وارد شدن در بعضی از برنامه ها، احتمال اینکه کد را دریافت نکنید زیاد خواهد شد. پس با دقت بیشتری وارد  برنامه های تلگرام شوید.

عدم آنتن دهی تلفن

با توجه به اینکه کدهای تلگرام توسط  پیامک به کاربر منتقل می‌شود، اگر سیگنال ضعیف باشد، با عدم دریافت کد مواجه خواهید شد. جابجایی محل قرار گرفتن دستگاه این موضوع را برطرف می‌کند.

سخن نهایی

در این پست گیمیتو سوال ( چرا تلگرام وصل نمیشه امروز؟ ) کاربران را پاسخ دادیم. در برخی مواقع نیز با مشکل (چرا تلگرام نصب نمیشه) مواجه می‌شوند که آن را نیز بررسی کردیم. نصب نشدن تلگرام دلایل مختلفی دارد. ابتدا باید بررسی کنید که تلگرام شما به کدام دلیل نصب نمی‌شود سپس راه حل آن مشکل را بیابید. در ادامه راه حل هر کدام را شرح دادیم. اما زمانی که تلگرام شما وصل نمی‌شود باید به دنبال مشکلات گفته شده در این بخش باشید. موارد بسیاری را توضیح دادیم و سپس به سراغ مشکلات کد تلگرام رفتیم. شما می‌توانید سوالات خود را در رابطه با این موضوع در بخش کامنت ها مطرح نمایید. سپس منتظر پاسخ خود از سمت متخصصین این حوزه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *