چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟

چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟

درود بر دنبال کنندگان سایت گیمیتو، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در مورد نقص فنی و مشکلات پلی استیشن‌ها. فرض کنید که یک گیفت کارت پلی استیشن، خریداری کردید و زمانی که آن را روشن می‌کنید، پلی استیشن بالا نمیاد. امروز با دریافت مشاوره از تعمیر کاران مرکز سونی قصد داریم پاسخ سوال « چرا پلی استیشن بالا نمیاد » پیدا کنیم. نکات مطرح در این بخش برای گیمرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را به بهترین شکل ممکن دریافت کنید. قبل از شروع این پست آموزشی لازم  است به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم. همواره در زمان خرید هر ریجن از پلی استیشن در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش آن سوال نمایید. چرا که هزینه تعمیر و اصلاح برخی از قطعات پلی استیشن 5 قابل توجه خواهد بود.

 بالا نیومدن به علت خاموش شدن ناگهانی ps4

برخی مواقع شما مشغول بازی کردن هستید و ناگهان برق میرود. حال کنسول خود را روشن می کنید، اما تصویر ندارید. در این مواقع سوال اصلی شما این است که چرا پلی استیشن بالا نمیاد. البته باید بدانید که معمولا هارد دستگاه شما دچار شوک شده است. در این موقع سیم دسته خود را به دستگاه وصل کنید. حال دکمه « PS » روی دسته را فشار دهید تا به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. در گام بعدی به دنبال گزینه « initialise ps4  » را فشار دهید و اجازه دهید که فرآیند ریست کردن کنسول شما شروع شود.

بعد از تکمیل فرآیند سیستم شما به سادگی بالا خواهد آمد، اما توجه داشته باشید که در صورت تکرار این موضوع سخت افزار کنسول شما آسیب جدی خواهد دید. برای کنسول خود حتما از یک محافظ برق استفاده کنید. در این صورت دیگر با چالش بالا نیامدن پلی استیشن مواجه نخواهید شد. در صورتی که بعد از انجام این مرحله هنوز پلی استیشن شما بالا نمیاد به احتمال زیاد هارد آن دچار مشکل شده است و باید به یکی از مراکز معتبر سونی مراجعه نمایید.

 بالا نیومدن به علت خاموش شدن ناگهانی ps4

چرا پلی استیشن بالا نمیاد PS4 ( علت تصویر نداشتن کنسول بازی )

معمولا کسانی که از پی اس 4 استفاده می کنند، بیشتر به دنبال پاسخ سوال « چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟ » می‌باشند. قسمت خروجی HMDI پی اس 4 بسیار حساس است و با کوچکترین فشار دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل در صورت نداشتن تصویر باید پایه و همچنین کیت HDMI اون رو بررسی کنید. در صورتی که این قطعه اندکی لق بود و یا مشکل داشت، باید پورت آن توسط نمایندگی های مجاز تعمیر و یا تعویض شود. حال اگر پورت و محل اتصال آن کاملا سالم است، به سراغ بررسی کابل HDMI بروید. همانطور که میدانید، کابل HDMI یک محصول مصرفی است و بعد از مدتی ممکن است دچار قطعی شود. در صورتی که پورت و کابل شما هر دو سالم بود برای حل مشکل بالا نیامدن تصویر در پی اس 4 مراحل بعدی را مورد نقد و بررسی قرار دهید.

چرا پلی استیشن بالا نمیاد ps5

نوبتی هم باشه، نوبت نقد و بررسی پی اس 5 است، معمولا کنسول های نسل 5 عملکرد بهتری نسبت به سری قبل دارند، اما نکته بسیار مهم در استفاده از آن عدم وجود نوسانات برق است. در صورتی که  محل زندگی شما دارای نوسانات برق است، اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه نمایید استفاده از یک محافظ برق با کیفیت با قابلیت ذخیره نیرو است. در این صورت بعد از رفتن برق فرصت کافی برای خاموش کردن آن را خواهید داشت. اگر بخواهیم عمده دلایل بالا نیامدن پلی استیشن 5 را بررسی کنیم، باید به نوع وارد شدن به حساب کاربری اشاره نماییم.

برای وارد شدن به حساب کاربری نباید حالت اکانت مهمان را انتخاب کنید و باید از گزینه سمت چپ راست تصویر « Get Started » را انتخاب نمایید. در این صورت با سوال « چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟ » مواجه نخواهید بود. در ادامه به بررسی مسائل فنی بالا نیامدن حساب در پی اس 5 اشاره خواهیم کرد.

1.    بررسی اتصالات مربوط به برق

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به آن توجه نمایید، نحوه صحیح اتصالات دستگاه کنسول است. اگر دستگاه روشن نمی شود و کلید پاور آن غیر فعال است، به احتمال زیاد به برق دسترسی ندارد و باید تمامی بخش های مربوط به آن مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

2.    به وجود آمدن مشکلات نرم افزاری

در برخی مواقع افراد به جای خرید نسخه اصلی بازی ها به سراغ بازی های هک شده می‌روند. از طرفی برخی با نصب اطلاعات اشتباه روی دستگاه کنسول خود، کار کردن آن را با چالش مواجه می‌کنند. در این صورت دستگاه شما بعد از مدتی کند کار کردن روی حالت Safe Mode قرار خواهد گرفت. این حالت معمولا برای حفظ سخت افزار داخلی کنسول شما فعال خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک گزینه مناسب تنظیمات دستگاه خود را به حالت اولیه و صحیح آن برگردانید.

در صورتی که پلی استیشن 5 شما بالا نمیاید، برای مدت 10 تا 15 ثانیه دکمه پاور آن را نگهدارید تا بخش صفحه Reboot دستگاه به شما نمایش داده شود. حال دسته آن را با سیم وصل کنید و به دنبال گزینه مناسب برای اصلاح عملکرد دستگاه خود باشید. سپس  گزینه دوم یا همان « Change Resolution » را انتخاب نمایید. تا به سادگی تغییرات مورد نظر شما اعمال شود. در صورتی که مشکلات بالا نیامدن تصویر مربوط به نوع و ابعاد نمایشگر شما باشد به صورت خودکار مشکل شما حل خواهد شد. حال اگر از بازی های هک شده استفاده می کنید و دستگاه شما به کندی کار می‌کند باید گزینه « Rebuild Database » انتخاب نمایید تا تنظیمات دستگاه شما باز نشانی شود و اطلاعات دستگاه نیز حفظ شود.

3.    سخت افزار شما کاملا سالم است، اما نرم افزار دستگاه مشکل دارد

استفاده از این روش معمولا اندکی ریسک دارد و بهتر است که آن را انجام ندهید. اما اگر اطمینان دارید که سخت افزار دستگاه شما کاملا سالم است و بی دلیل دستگاه شما بالا نمیاد، باید گزینه « initialise ps4 ( Reinstall System Software ) » انتخاب کنید تا کلیه تنظیمات و قابلیت های نرم افزاری دستگاه شما پاک شود. در این صورت نیاز دارید که با استفاده از یک فلش نرم افزار مورد نیاز کنسول پس اس 5 خود را از سایت سونی دانلود کنید و مجدد روی دستگاه خود بارگذاری نمایید. البته برای این موضوع داخل سونی نیز یک آموزش ویژه قرار دارد که می تواند راهنما و راهگشای شما عزیزان باشد.

4.    حتما سیستم عامل کنسول خود را به روز رسانی کنید

زمانی که حالت Safe Mode کنسول را بررسی می کنید، متوجه گزینه آپدیت نرم افزار خواهید شد. در برخی مواقع افرادی که از اکانت پلاس پلی استیشن استفاده می‌کنند دسترسی مناسبی به بازی و کنسول های خود ندارند. زمانی که مشکل را بررسی می کنید متوجه خواهید شد که این موضوع فقط به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل دستگاه کنسول آن ها است. در برخی مواقع با یک آپدیت ساده مشکل آن ها حل خواهد شد و آن ها می توانند از دستگاه خود به سادگی استفاده کنند. معمولا باگ های به وجود آمده روی کنسول نیز از طریق سایت و شبکه های اجتماعی سونی به طرفداران بازی های پلی استیشن اطلاع رسانی میشود.

5.    تمیز کردن پلی استیشن با استفاده از فشار هوا

در صورتی که به خدمات کامپیوتری و مغازه تجهیزات الکترونیک مراجعه کنید، معمولا اسپری مخصوص تمیز کردن برد وجود دارد. روی یک سطح کاملا صاف کنسول خود را قرار دهید و سپس پیچ های آن را باز نمایید. در هر مرحله نیز تمیز کاری های لازم را انجام دهید و گرد و غبار موجود را از بین ببرید. اگر از یک تعمیرکار پی اس 4 و یا پی اس 5 در مورد پاسخ سوال « چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟ » تحقیق انجام دهید، اولین توصیه آن ها تمیز کردن دستگاه است. چرا وجود گرد و غبار و پرز داخل دستگاه در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند و همین موضوع نیز موجب به وجود آمدن مشکل در روشن و خاموش شدن دستگاه خواهد شد. در بیشتر مواقع کسانی که از اسپری و دستگاه فشار هوا برای تمیز کردن دستگاه استفاده می کنند، بدون باز کردن دستگاه مشکل آن ها حل می شود.

تمیز کردن پلی استیشن با استفاده از فشار هوا

کپی خور کردن Ps4، علت بالا نیامدن کنسول بازی است !

گاها افراد برای اینکه هزینه خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس را پرداخت نکنند، سراغ کپی خور کردن دستگاه خود میروند. در صورتی که نسخه سیستم عامل دستگاه آن ها به روز باشد، معمولا این مراحل با مشکل مواجه می شود و سیستم امنیتی کنسول به آن ها اجازه کپی خور کردن دستگاه نمیدهد. البته اگر نسخه آن 9 و زیر 9 باشد، برای این موضوع مشکلی نخواهند داشت. در صورتی که برای آپدیت دستگاه خود دچار چالش شدید، اولین و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه نمایید، استفاده از حالت سیف مود دستگاه است. در این صورت می‌توانید تنظیمات دستگاه خود را به حالت اولیه برگردانید و مشکل دستگاه خود را حل کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، ورژن و نحوه کپی خور کردن دستگاه کنسول است. هر شخصی با توجه به دانش و مهارت خود از یک روش ویژه برای کپی خور کردن دستگاه استفاده می‌ کند. در برخی مواقع این روش منجر به از بین رفتن تنظیمات رزولوشن صفحه می شود. در این صورت باید از طریق حالت Safe Mode تنظیمات آن را به صورت درست قرار دهد. در پست آموزشی بعدی گیمیتو بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

راه اندازی پی اس فور با فلش

برخی از پلیرهای کم تجربه برای دور زدن بازی های پرمیوم کنسول سونی از انواع روش‌های سونی کپی خور کردن دستگاه استفاده می‌کنند. یکی از آن ها نیز استفاده از فلش برای راه اندازی و استفاده از یک بازی است. در این صورتی که پورت فلش دستگاه شما دچار مشکل شود، معمولا دستگاه شما روشن نمی شود و بالا نخواهد آمد. از طرفی اگر فلش ویروسی باشد و سخت افزار دستگاه شما را تحت تاثیر قرار دهد، مجدد امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. به همین دلیل است که شما باید از متخصصین این حوزه برای کپی خور کردن دستگاه خود استفاده کنید. البته با توجه به خدمات بسیار جذاب گیمیتو، تهیه و خرید اکانت پلاس پلی استیشن کار سختی نخواهد بود.

باز كردن قفل بازي هاي ps4

شاید برای شما این سوال مطرح شود که پاسخ سوال « چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟ » چه ارتباطی به قفل بودن بازی ها دارد. معمولا افراد برای باز کردن فقط بازی های ps4 از روش های متفاوتی استفاده می‌ کنند. برخی از آن ها تغییرات سخت افزاری لحاظ می کنند و برخی دیگر به دنبال تغییرات سخت افزاری برای دسترسی بهتر می باشند. زمانی که شما از پچ و فایل آماده برای حل مشکل قفل شدن بازی استفاده می کنید، باید همخوانی آن با نرم افزار و سخت افزار کنسول بازی خود را بررسی نمایید. برخی از افراد بعد از فعال کردن پچ بازی در این بخش دچار مشکل می شوند و سیستم آن ها عملکرد درستی از خود نشان نمیدهد. حتی برای روشن کردن آن نیز پلی استیشن صفحه سیاه دارد و مراحل راه اندازی آن به درستی انجام نخواهد شد.

سخن پایانی

در این پست آموزش به صورت ویژه به بررسی پاسخ سوال « چرا پلی استیشن بالا نمیاد؟» پرداختیم. در صورتی که با انجام تکنیک‌های بالا مشکل شما حل نشد، باید به نمایندگی های مجازی سونی مراجعه کنید و علت روشن نشدن دستگاه خود را بررسی نمایید. حال اگر شما از یک تکنیک ویژه برای بالا آمدن کنسول پلی استیشن استفاده می‌کنید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما نیز پس از تایید آن در بخش بالا آن را توضیح خواهند داد. معمولا روشن نشدن دستگاه پلی استیشن به دلیل مشکلات برقی می‌باشد. حال اگر دستگاه شما روشن می شود، اما تصویر ندارد به احتمال زیاد مشکلات نرم افزاری دارد و یا کابل HDMI شما دچار مشکل شده است.

در صورتی که یک گیمر حرفه ای هستید و دوستان شما نیز در این دسته بندی قرار دارند، سایت گیمیتو را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. ❤ با این کار افراد بسیار زیادی می توانند از خدمات گیمیتو استفاده کنند و به دنیای بازی کردن یک گام نزدیک تر شوند. ما در سایت گیمیتو انواع گیفت کارت اپل، پلی استیشن و … را آماده خواهیم کرد. با گیمیتو نه تنها به دنیای بازی ها مسلط خواهید شد، بلکه می‌توانید از خدمات امن با قیمت مناسب نیز استفاده کنید.

برای رفیقاتون ارسال کنید

Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *