کاربران عزیز موقتا پشتیبانی تلفنی در دسترس نمیباشد و تنها راه پشتیبانی در حال حاضر واتساپ میباشد

انواع کلاهبرداری های مرتبط با گیفت کارت های اپل

انواع کلاهبرداری های مرتبط با گیفت کارت های اپل

همه ما گیفت کارت دوست داریم، درست است؟ خب، کلاهبرداران هم همینطور. گیفت کارت درست مثل پول نقد است، و یک راه آسان، غیرقابل ردیابی و بسیار راحت برای کلاهبرداران که پول نقد بدون دردسر به دست آورند. حتی اگر قربانی متوجه شود که از او کلاهبرداری شده است، تقریباً 0٪ احتمال دارد که پول خود را بتواند پس بگیرد. از بین تمام گیفت کارت های موجود، در حال حاضر گیفت کارت اپل آیتونز همانی است که بیشتر مورد توجه کلاهبرداران است چرا که بسیاری از قربانیان از نحوه عملکرد گیفت کارت های آیتونز بی اطلاع هستند، در نتیجه مجرمان و کلاهبردان می توانند از این قضیه استفاده کنند. به طور مثال آنها از این کارت‌ها در کلاهبرداری‌های تلفنی استفاده می‌کنند و افراد را فریب دادن می دهند که یکی از اعضای خانواده در شرایط اضطراری است و نیاز به واریز پول فوری دارد.

 یا از آنها می‌خواهند قبض چیزی را با کارت پرداخت کنند که این نوعی کلاهبرداری با گیفت کارت اپل است. اگر دوست دارید در مورد کلاهبرداری های مرتبط با گیفت کارت های اپل بیشتر بدانید و شاید زخم خورده این جریان هستید و می خواهید از تکرار آن اجتناب کنید حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با انواع کلاهبرداری ها نیز آشنا شوید. همچنین، شما برای خرید گیفت کارت اپل آیتونز در آسایش و امنیت خاطر و مطلع شدن از دیگر مقالات به روز می توانید گیمیتو را انتخاب کنید.

تفاوت گیفت کارت اپل اوریجینال و گیفت کارت فیک اپل

گیفت کارت های اپل اوریجینال دارای مشخصاتی است که با دانستن آنها می توانید بین اصل و فیک بودن آنها تمایز قائل شوید و از کلاهبرداری هایی که با گیفت کارت های اپل انجام می شود تا حدودی پیشگیری کنید. این مشخصات عبارتند از :

  • گیفت کارت های اورجینال به طور رسمی توسط شرکت اپل تولید می شوند. همچنین، این گیفت کارت ها معمولا در فروشگاه های اپل، فروشگاه آنلاین اپل یا مکان های مجاز که خدمات سخت افزاری اپل را نیزانجام می دهند موجود می باشند. اگر به دنبال فروشگاهی امن برای تهیه گیفت کارت اپل هستید می توانید از خدمات آنلاین فروشگاه گیفت کارت گیمیتو استفاده کنید.
  • از گیفت کارت های اورجینال نمی توانید برای خرید نرم افزارهایی که از کد تشکیل شده اند استفاده کنید.
  • مناسب برای هدیه دادن به افرادی است که لوازم جانبی اپل مانند آیفون را دارند.
  • برچسب های محافظتی آن باید سالم و دست نخورده باشد.

 انواع کلاهبرداری ها با گیفت کارت اپل

کلاهبرداری شامل کلاهبردارانی می شود که با اصرار تلفنی برای خرید کارت های هدیه اپ استور و آیتونز یا کارت های هدیه اپل استور وحشت یا فوریت را القا می کنند. هدف آنها متقاعد کردن شما برای خرید گیفت کارت اپل و ارائه کد کارت هدیه از طریق تلفن برای پرداخت است. پس از اینکه کلاهبردار کد گیفت کارت اپل را دریافت کرد، می تواند از آن برای خرج کردن وجوه کارت هدیه اپل در برنامه ها، خریدهای درون برنامه ای، محصولات فروشگاه اپل استفاده کند، یا ممکن است شماره کارت هدیه را دوباره بفروشد. آنها از ترفند هایی برای فریب شما استفاده می کنند. این ترفند ها اینگونه است:

  • آنها می گویند فورا به آنها پول بدهید وگرنه اتفاق وحشتناکی رخ می دهد. آنها نمی خواهند که شما زمانی برای فکر کردن در مورد آنچه آنها می گویند یا صحبت با کسی که به آن اعتماد دارید داشته باشید.
  • کلاهبرداران به شما خواهند گفت که کدام گیفت کارت را بخرید (و کجا). آنها ممکن است بگویند برای یک گیفت کارت اپل پول بگذارید و یا حتی شما را به یک فروشگاه خاص بفرستند. گاهی اوقات آنها به شما می گویند که از چندین فروشگاه کارت بخرید، تا صندوقدارها مشکوک نشوند. کلاهبردار همچنین ممکن است در حین رفتن به فروشگاه و بارگذاری پول روی کارت، با شما در تماس تلفنی بماند.
  • کلاهبرداران از شما شماره گیفت کارت اپل و پین را می خواهند. شماره کارت و پین پشت کارت به کلاهبردار اجازه می‌دهد پولی را که روی کارت بارگذاری کرده‌اید دریافت کند.

این نوع کلاهبرداری به طور فزاینده ای در حال افزایش است و برای اینکه بتوانید خود را در برابر آن ایمن کنید باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه شما را با 10 نوع کلاهبرداری از طریق گیفت کارت اپل آشنا خواهیم کرد.

انواع کلاهبرداری ها با گیفت کارت اپل

کلاهبرداری های جعل هویت با گیفت کارت های اپل

این نوع کلاهبرداری به این طریق است که کلاهبرداران به عنوان نهادهای قانونی یا حتی اپل ظاهر می شوند و ادعا می کنند که شما بدهکار مالیات، جریمه یا سایر پرداخت ها هستید. آنها شما را تحت فشار قرار می دهند تا با استفاده از گیفت کارت اپل پرداخت کنید.به طور مثال، شما طرف شخصی تماسی دریافت می‌کنید که مدعی است نیاز فوری به پرداخت هزینه دارید. آنها می توانند هر کسی را جعل هویت کنند، از جمله: نسبت فامیلی، نماینده دولت، شرکت آب و برق و غیره، و به شما خواهند گفت که تنها راهی که می توانید به آنها پرداخت کنید گیفت کارت اپل است و هنگام صحبت با شما سختگیر و حتی تهدیدآمیز خواهند بود.

کلاهبرداری اضطراری با گیفت کارت های اپل

در کلاهبرداری اضطراری، کلاهبرداران در شما احساس فوریت ایجاد می کنند و ادعا می کنند که شما باید برای قبوض پزشکی، پول وثیقه یا سایر موارد اضطراری با استفاده از کارت های هدیه اپل پرداخت کنید. قربانی با خرید گیفت کارت های اپل، اپ استور و گیفت کارت های آیتونز یا کارت های هدیه اپل استور از نزدیک ترین خرده فروش مثل فروشگاهای زنجیره ای، خرده فروش لوازم الکترونیک و غیره تماسی دریافت می کند. که وحشت و اضطرار برای پرداخت را ایجاد خواهد کرد. پس از خرید کارت‌ها، از قربانی خواسته می‌شود تا با به اشتراک گذاشتن کد(های) پشت کارت با تماس‌گیرنده از طریق تلفن، هزینه را پرداخت کند. به یاد داشته باشید که سازمان های قانونی به این شکل از شما درخواست پرداخت نمی کنند. علاوه بر آن، مهم است بدانید که از گیفت‌کارت‌های اپل و اپ استور و کارت‌های هدیه آیتونز می‌توان فقط برای خرید کالاها و خدمات اپل استفاده کرد.

کلاهبرداری های پشتیبان فنی با گیفت کارت اپل

در کلاهبرداری پشتیبان فنی، کلاهبردار وانمود می کند که نماینده پشتیبانی اپل است و شما را متقاعد می کند که دستگاه شما مشکل دارد. آنها از شما می خواهند که برای رفع مشکل گیفت کارت اپل بخرید. پس از خرید گیفت کارت اپل، کلاهبردار از شما می خواهد که شماره(های) کارت و کد(های) پشت گیفت کارت(ها) را از طریق تلفن به اشتراک بگذارید. آنها از شما نمی خواهند که کارت هدیه را ایمیل کنید، زیرا این به شما فرصت می دهد تا ارسال گیفت کارت را لغو کنید ویا آدرس آنها را خواهید داشت. هنگامی که شماره گیفت کارت را با آنها به اشتراک گذاشتید، آنها تقریباً بلافاصله از موجودی استفاده می کنند و به شما فرصتی برای لغو نمی دهند. هیچ راهی برای پس گرفتن پول یا تماس با کلاهبردار نیز وجود نخواهد داشت.

کلاهبرداری در بازار آنلاین با گیفت کارت اپل

در این مدل کلاهبرداری، هنگام فروش اقلام آنلاین، کلاهبرداران ممکن است پیشنهاد دهند با کارت هدیه اپل پرداخت کنید. در این صورت باید احتیاط کنید. خریداران قانونی از گیفت کارت اپل برای تراکنش استفاده نمی کنند. مجرم از شماره گیفت کارت برای خرید خود استفاده می کند یا اطلاعات گیفت کارت را می فروشد و وقتی از کارت خود استفاده می کنید، متوجه می شوید که موجودی آن خالی شده و گیفت کارت بی فایده است.

کلاهبرداری عاشقانه با گیفت کارت اپل

کلاهبرداری عاشقانه با گیفت  کارت های اپل معمولا در روابط آنلاین رخ می دهد. کلاهبردار ممکن است به دلایل مختلف از شما اطلاعات گیفت کارتتان را درخواست کند. آنها بلافاصله پس از دریافت اطلاعات روی گیفت کارت، آن را خالی می کنند و به شما فرصت استفاده از آن را نمی دهند.همیشه قبل از اشتراک گذاری کدهای گیفت کارت هویت افراد را بررسی کنید. هرگز برای کسی که شخصاً ملاقات نکرده اید مشخصات گیفت کارت اپل خود را نفرستید – حتی اگر او اول برای شما پول ارسال کند.

کلاهبرداری عاشقانه با گیفت کارت اپل

کلاهبرداری لاتاری یا جایزه با گیفت کارت اپل

در این مدل کلاهبرداری، ممکن است یک تماس، ایمیل یا پیام متنی از یک کلاهبردار دریافت کنید که ادعا می کند در یک مسابقه بخت آزمایی شرکت دارید. این کلاهبردار به شما می گوید شما برنده یک سفر، ماشین جدید یا جایزه شده اید. اما برای دریافت آن، ابتدا باید هزینه مطالبه را با یک کارت هدیه اپل پرداخت کنید. او از شما می خواهد که یک گیفت کارت اپل خاص بخرید، تماس بگیرید و شماره گیفت کارت و پین را از طریق تلفن بخوانید. اما شما باید بدانید هیچ قرعه‌کشی قانونی،  یا کسب‌وکاری از شما نمی‌خواهد که برای دریافت جایزه خود هزینه‌ای بپردازید و هرگز از یک قرعه کشی که از ابتدا در آن شرکت نکرده اید جایزه ای نخواهید گرفت.

کلاهبرداری شغلی با گیفت کارت اپل

در کلاهبرداری شغلی با گیفت کارت اپل، کارفرمایان جعلی ممکن است از شما بخواهند که کارت هدیه اپل را برای هزینه های مربوط به کار خریداری کنید. رشته‌ای از کلاهبرداری‌ در حال انجام است که از مردم می‌خواهند از طریق تلفن برای مواردی مانند مالیات، صورت‌حساب مربوطه مثل ایاب و ذهاب، غذا، وثیقه، جمع‌آوری بدهی و غیره پرداخت کنند. شما مطمئن هستید که صورتحساب های خود را هر ماه به موقع پرداخت کرده اید. اما یک روز، شخصی که ادعا می کند نماینده شرکت عمومی شماست تماس می گیرد و می گوید که شما بدهکار هستید و تنها روش پرداخت از طریق گیفت کارت اپل می باشد. پس به سادگی از اطلاعات گیفت کارت شما برای خرید استفاده می‌کند. او تهدید می کند که در صورت عدم پرداخت فوری خدمات شما یا حقوقتان را قطع خواهند کرد. هیچ کسب و کار صادقی هرگز شما را مجبور به خرید یک گیفت کارت اپل برای پرداخت صورت حساب به آنها نمی کند.

کلاهبردای سرمایه گذاری با گیفت کارت اپل

کلاهبرداران وعده بازگشت سرمایه بالایی را می دهند و با استفاده از گیفت کارت اپل درخواست پرداخت می کنند.  در این نوع کلاهبرداری ها، کلاهبرداران با وعده فرصت سرمایه گذاری، قربانیان را فریب می دهند تا برایشان اطلاعات گیفت کارت اپل خود را بفرستند. اما برای چنین سرمایه گذاری هایی، او از شما می خواهد هزینه دریافت سرمایه و سود را با یک کارت هدیه اپل پرداخت کنید و یک گیفت کارت اپل خاص بخرید، تماس بگیرید و شماره گیفت کارت و پین را از طریق تلفن بخوانید. اما شما باید بدانید درهیچ نوع سرمایه گذاری از شما نمی‌خواهد که برای دریافت سود خود هزینه‌ای بپردازید و هرگز در سرمایه گذاری که از ابتدا در آن شرکت نکرده اید سودی دریافت نخواهید گرفت.

کلاهبرداری خیریه با گیفت کارت اپل

در کلاهبرداری خیریه ، کلاهبرداران به عنوان موسسات خیریه تماس می گیرند و در قالب گیفت کارت اپل درخواست کمک مالی می کنند. آن ها ممکن است از احساسات و حتی از عقاید مذهبی شما برای القا و شریک در کار خیر استفاده کنند. به عنوان مثال به شما بگویند از شرکتی خاص برای خرید گیفت کارت اپل اقدام کنید و شماره کارت و پین را از شما دریافت کنند و سپس کارت شما را خالی کنند. باید بدانید هیچ موسسه خیریه صادقی هرگز شما را مجبور به خرید یک گیفت کارت اپل برای پرداخت در کارهای خیر نمی کند.

 کلاهبرداری اضطراری خانوادگی با گیفت کارت اپل

در کلاهبرداری اضراری خانوادگی، کلاهبردار تظاهر میکند که فرد خوبی است در صورتیکه که نیست. آنها سعی می کنند شما را فریب دهند تا فکر کنید یکی از عزیزان شما مشکلی دارد. کلاهبردار ممکن است از قبل چیزهای زیادی درباره شما یا شخصی که خود را تظاهر می کند بداند. آنها ممکن است نام شما، محل زندگی شما و سایر اطلاعاتی را که می توانستند در سایت های رسانه های اجتماعی یا با هک کردن ایمیل یکی از اعضای خانواده پیدا کنند، بدانند. گاهی اوقات آنها به سادگی اطلاعات شما را حدس می زنند.

به عنوان مثال ممکن است او وانمود کنند که یک “شخصیت مرجع” است، مانند یک وکیل، افسر پلیس یا دکتر قلابی که با یکی از اعضای خانواده شما کار می کند. این باعث می شود آنها قانع کننده تر به نظر برسند، و آنها امیدوارند که شما را بترساند. برخی از کلاهبرداران از هوش مصنوعی (AI) برای شبیه سازی صدای فرد مورد علاقه شما استفاده می کنند. با یک کلیپ صوتی کوتاه – شاید از محتوای پست شده آنلاین – و یک برنامه شبیه سازی صدا، یک کلاهبردار می تواند با شما تماس بگیرد و درست مانند اعضای خانواده شما صدا کند. او به شما می گوید باید فورا از طریق گیفت کارت اپل و دادن اطلاعات کارت اقدام به حل مشکل عزیزان خود کنید.

کلاهبرداری اضطراری خانوادگی با گیفت کارت اپل

چگونگی خرید امن گیفت کارت

مهم است بدانید که از گیفت‌کارت‌های اپل، گیفت‌کارت‌های اپ استور و گیفت کارت های آیتونز را می‌توان فقط برای خرید کالاها و خدمات از اپل استفاده کرد. گیفت کارت های اپل را فقط در فروشگاه اینترنتی اپل و فروشگاه های خرده فروشی اپل می توان باز خرید کرد. اگر بخواهید از کارت ها برای هر پرداخت دیگری استفاده کنید، به احتمال زیاد ممکن است هدف کلاهبرداری قرار بگیرید و باید بلافاصله آن را به اداره پلیس محلی خود گزارش دهید.هر زمان که گیفت کارت می خرید:

  • به فروشگاه هایی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید بچسبید. از خرید از سایت های حراج آنلاین خودداری کنید زیرا ممکن است گیفت کارت های جعلی یا دزدیده شده باشند.
  • قبل از خرید، گیفت کارت را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب های محافظ روی کارت هستند و به نظر نمی رسد که کسی آنها را دستکاری کرده است. همچنین بررسی کنید که شماره پین در پشت نشان داده نشود. در صورت مشاهده مشکل، گیفت کارت دیگری را انتخاب کنید و کارت دستکاری شده را به صندوقدار یا مدیر نشان دهید.
  • همیشه یک کپی از گیفت کارت و رسید فروشگاه را نگه دارید. با گوشی خود از گیفت کارت و رسید فروشگاه عکس بگیرید. شماره موجود در گیفت کارت و رسید فروشگاه به شما کمک می کند در صورت گم شدن گیفت کارت یا در صورت نیاز به گزارش تقلب، گزارشی را به شرکت گیفت کارت ارسال کنید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله تلاش شد تا نکات مهم و کاربردی در زمینه کلاهبرداری هایی که از طریق گیفت کارت های اپل صورت می گیرد را توضیح دهیم. اگر بخواهیم به صورت کلی جمع بندی داشته باشیم کلاهبرداری از کارت هدیه اپل یک مشکل جدی است، اما اقداماتی وجود دارد که افراد می توانند برای جلوگیری از گرفتار شدن در این نوع فریب انجام دهند. با رعایت نکات بالا، افراد می توانند از خود در برابر این کلاهبرداری ها محافظت کنند. اگر فکر می کنید مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید، مهم است که فوراً با اپل تماس بگیرید و کلاهبرداری را به پلیس گزارش دهید.

نکته ای که باید حتما به آن اشاره شود این است که گیفت کارت خود را از فروشگاه های معتبرآنلاین و سایت هایی مثل گیمیتو تهیه کنید واگر تجربه خرید داشتید با ما در کامنت ها به اشتراک بگذارید. نکته آخر این است که به هیچ عنوان شماره کارت و پین را به هیچ کس اطلاع ندهید. همچنین اگر این پست برایتان مفید بود می‌توانید ما را به دوستان خود دردیگر شبکه های اجتماعی معرفی کنید و آن ها را نیز از به خطر افتادن در چنین کلاهبرداری مطلع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربران عزیز موقتا پشتیبانی تلفنی در دسترس نمیباشد و تنها راه پشتیبانی در حال حاضر واتساپ میباشد