آموزش استفاده و راه‌اندازی پلی‌استیشن پلاس

آموزش استفاده و راه‌اندازی پلی‌استیشن پلاس

اگر شما هم به تازگی مالک یک پلی‌استیشن پلاس شده‌اید، یا یکی از آن‌ها را برای عزیزان خود خریداری کرده‌اید و در تلاش هستید آن را برای استفاده و پخش آماده کنید، این راهنما در گیمیتو همه چیز را به شما خواهد گفت. شما باید بدانید روزهایی که می‌توانستید درایو سگا مگای خود را باز کنید و آن را به تلویزیون وصل کرده و یک کارتریج روی آن بیندازید و به دنیای دو بعدی منتقل شوید، دیگر گذشته است. درکنسول‌های کنونی لازم است شما قبل از شروع یک سرگرمی واقعی، وارد حساب‌ خود شوید، و بازی‌ها را نصب و دانلود کنید یا به‌روزرسانی‌ها را انجام دهید. به عبارت ساده، پلی استیشن پلاس سرویس اشتراک بازی‌های سونی می‌باشد، دقیقاً مانند ایکس باکس مایکروسافت و شما با پرداخت مبلغی بین 5 تا 18 دلار در ماه از طریق فروشگاه‌های معتبر آنلاین همچون فروشگاه گیفت کارت گیمیتو، به انواع بازی ها، ویژگی ها و امتیازات موجود در کنسول های PS4 و PS5 دسترسی خواهید داشت.

بله، دردسر است، اما متأسفانه، همه این کارها ضروری است. خبر خوب این است که شما از قبل به این موانع فکر کرده‌اید و در حال حاضر به اینجا آمده‌اید تا مطمئن شوید پلی‌استیشنی که قصد دارید آن را هدیه ‌دهید، یک یا دو قدم به راه‌اندازی بازی‌ها به محض خروج ازجعبه نزدیک‌تر است. همچنین می‌توانید بازی‌های چندنفره آنلاین و چند عنوان بازی رایگان را در هر ماه انجام دهید. اگر برای بالاترین سطح هزینه کنید، می‌توانید صدها بازی را از PS1 در سراسر PS5 دانلود و پخش کنید. در ادامه این مقاله با جزئیات گام به گام نحوه راه‌اندازی حساب پلی‌استیشن آشنا خواهید شد تا کنسول را فوراً آماده استفاده کنید، و همچنین نحوه مشترک شدن در پلی‌استیشن پلاس را فرا خواهید گرفت اگر فکر می‌کنید که شما به عنوان مالک پلی‌استیشن یا گیرنده کنسول علاقه‌مند به دریافت اشتراک می‌باشید.

راهنمای جامع برای راه اندازی پلی استیشن پلاس: همه چیزی که باید بدانید

هنگامی که پلی‌استیشن خود را برای اولین بار روشن می کنید، خواه PS4 باشد یا PS5، یکی از اولین صفحه هایی که قبل از ورود به منوی اصلی مشاهده می کنید، گزینه انتخاب کاربر است. اگر کنسول کاملاً جدید باشد، تنها گزینه موجود “کاربر جدید” خواهد بود. با کلیک بر روی آن دو گزینه جدید به شما ارائه می شود: ایجاد یک کاربری یا بازی کردن به عنوان مهمان. گزینه بازی به عنوان یک مهمان برای افرادی طراحی شده است که از کنسول فقط یک بار استفاده می‌کنند. تمام پیشرفت‌ها و داده‌های ایجاد شده در حین استفاده از حساب مهمان پس از خروج از سیستم کاملا حذف خواهند شد، بنابراین آن را انتخاب نکنید. شما می توانید ایجاد حساب کاربری را به چند روش انجام دهید:

1.    راه اندازی حساب کاربری از طریق کنسول پلی استیشن

  • ابتدا گزینه کاربر جدید را انتخاب کنید.
  • روی Next و سپس “در شبکه پلی استیشن جدید هستید؟” ضربه بزنید. یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید.
  • و در نهایت “اکنون ثبت نام کنید” را برگزینید.
  • سپس از شما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل خود را وارد کنید (اگر کنسول را به دیگری هدیه می‌دهید، بهتر است از ایمیل خودتان استفاده کنید نه شخصی که کنسول برای آن هدیه است تا ایمیلی دریافت نکند، در نتیجه غافلگیری خراب نشود.)
  • یک رمز عبور برای حساب کاربری و همچنین یک شناسه آنلاین ایجاد کنید.

هنگامی که تمام این حلقه‌ها را طی کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شرایط سرویس را قبول کنید و حساب کاربری شما راه‌اندازی می‌شود. سپس می‌توانید شروع به نصب بازی‌ها و به روز رسانی‌های آماده کنید.

2.    راه اندازی حساب کاربری از طریق یک مرورگر وب

اگر کنسولی که خریداری کرده‌اید کاملاً نو یا یک هدیه است و نمی‌خواهید ریسک کنید که نتوانید و آن را دوباره در جعبه بازگردانید، می‌توانید بدون شکستن مهر و موم، یک حساب PSN راه‌اندازی کنید. تمام موارد فوق را می توانید از طریق صفحه ایجاد یک حساب جدید سونی انجام دهید. پس از کلیک بر روی ایجاد حساب کاربری، از شما خواسته می‌شود که همان جزئیاتی را که در صورت راه‌اندازی حساب روی کنسول انجام می‌دهید، وارد کنید. آدرس ایمیل (دوباره توصیه می کنیم حتی اگر کنسول هدیه است از آدرس ایمیل خود استفاده کنید) و یک رمز عبور بسازید. سپس می‌توانید روی موافقت کلیک کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

در این مرحله تنها تفاوت بزرگ بین ایجاد یک حساب کاربری از طریق مرورگر وب و روی کنسول رخ می دهد. مرحله اضافه شده دریافت ایمیل از پلی استیشن می‌باشد که از طریق آن باید حساب خود را تأیید کنید. همان کاری که هنگام ثبت نام برای اکثر سرویس ها باید انجام دهید، و دقیقاً جواب چرایی است که توصیه می کنیم از آدرس ایمیل خود استفاده کنید. پس از آن باید یک شناسه آنلاین ایجاد کنید، نامی که در صورت بازی آنلاین با آن شناخته می‌شوید، و سپس می‌توانید روی ادامه کلیک کنید. ممکن است در این مرحله از شما خواسته شود که چند سؤال اضافی مانند ایجاد سؤالات امنیتی و آدرس خود را تکمیل کنید. بعد از طی این مراحل نوبت به اشتراک در پلی‌استیشن پلاس می‌باشد

راه اندازی حساب کاربری پلی استیشن پلاس از طریق یک مرورگر وب

اشتراک در پلی‌استیشن پلاس

هنگامی که یک حساب کاربری در پلی‌استیشن جدید خود راه اندازی کردید، می توانید در پلی‌استیشن پلاس مشترک شوید. پلی‌استیشن پلاس یک سرویس پولی است که ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. اکثر بازی‌ها برای بازی آنلاین به اشتراک فعال پلی‌استیشن پلاس نیاز دارند که می توانید برای اشتراک اقدام به خرید گیفت کارت پلی‌استیشن مربوطه کنید. مشترکین همچنین این گزینه را دارند که هر ماه مجموعه‌ای از بازی‌ها را برای بازی و نگهداری رایگان بارگیری کنند، بنابراین ارزش وقت گذاشتن شما یا هر کسی که کنسول برای آن است را دارد. پلی استیشن پلاس 9.99 دلار در ماه، 24.99 دلار برای سه ماه، یا 59.99 دلار اگر یک سال کامل را بلافاصله خریداری کنید، قیمت دارد. به شرطی که مراحل بالا را دنبال کرده باشید و حساب PSN شما از قبل راه اندازی شده و آماده کار باشد، اشتراک در پلی استیشن پلاس بسیار آسان است.

  • “پلی‌استیشن پلاس” را از منوی کنسول و سپس “پیوستن به پلی‌استیشن پلاس” را انتخاب کنید.
  • سپس با گزینه‌های مختلف قیمت‌گذاری مواجه می‌شوید و از شما خواسته می‌شود که جزئیات پرداخت خود را وارد کنید، اگر قبلاً آنها را در هنگام راه‌اندازی در کنسول وارد نکرده‌اید. پس از پایان دوره اشتراک انتخابی شما، اشتراک به طور خودکار تمدید می‌شود، اما ایمیلی از پلی‌استیشن دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد که تاریخ پرداخت از قبل به عنوان یادآوری نزدیک است.

هنگامی که فرآیند اشتراک کامل شد، پلی‌استیشن پلاس در صفحه پروفایل شما ظاهر خواهد شد. پلی‌استیشن پلاس همچنین در کنار ویژگی‌های موجود به طورانحصاری برای اعضای پلی‌استیشن پلاس و در محتوای پلی‌استیشن استور ظاهر می‌شود.

فعال سازی پلی‌استیشن پلاس

بازیهایی که از طریق پلی‌استیشن پلاس دریافت می‌کنید به سطح عضویت و زمان ثبت نام شما مرتبط است. این سرویس هر ماه بازی‌های جدیدی را به بازار ارائه می‌دهد و تا کنون بیش از 700 بازی در دسترس بوده است. اما شما تنها زمانی می‌توانید ازاین بازی ها در ماه جاری استفاده کنید که اشتراک داشته باشید. اگرعضویت پلی استیشن پلاس شما منقضی شود، دسترسی خود را به بازی ها از دست می‌دهید. در حالی که اگر در تاریخ دیگری عضویت خود را تمدید کنید، بازی‌ها دوباره به حسابتان باز خواهد گشت. درواقع شما می‌توانید فقط در طی زمان ثبت‌نام و بعد از آن، تا مدتی که عضویت پلی‌استیشن پلاس شما برقرار است، بازی‌ها را دریافت کنید.

بعد از اشتراک در پلی‌استیشن پلاس و یا خرید این اشتراک لازم است که آن را فعال‌سازی کنید. برای فعال‌سازی حتما به Redeam Code نیاز دارید و کد خریداری شده را در قسمت مربوطه وارد می‌کنید. از آنجا که فعال‌سازی و راه‌اندازی پلی‌استیشن پلاس در PS4 و PS5 متفاوت است در ادامه شما را با نحوه فعال‌سازی پلی‌استیشن پلاس در هر کدام آشنا میکنیم.

فعال سازی پلی استیشن پلاس از طریق کنسول PS5

در این روش فقط افرادی که دارای کنسول PS5  هستند می توانند پلی‌استیشن پلاس خود را طی مراحل زیر فعال کنند:

  • در ابتدا باید به حساب کاربری خود در PS5 وارد شوید و بعد از آن به فروشگاه گلی استیشن بروید.
  • روی گزینه Browser که در نوار بالا قرار دارد کلیک کنید و سپس آیکون More را برگزینید.
  • از بین چند گزینه پیش رو Redeam Code را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید کد 12 رقمی پلی‌استیشن پلاس را وارد کنید و بعد از آن Redeam را انتخاب و سپس گزینه Continue را برای تایید مراحل فشار دهید.
  • برای دستیابی به بازی‌های ماهانه‌ی پلی‌استیشن پلاس و نصب و دانلود آن‌ها، به سمت راست صفحه کنسول در قسمت نوار بالای صفحه بروید و روی پلی استیشن پلاس ضربه بزنید.
  • به پنجره Benefitرفته و بازی‌های موجود ماهانه را در آنجا مشاهده و انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب بازی مد نظرتان روی گزینه Download ضربه بزنید تا دانلود و نصب شود.

فعال سازی پلی استیشن پلاس از طریق کنسول PS4

برای فعال‌سازی پلی‌استیشن پلاس برای دارندگان کنسول PS4 می‌توان طی مراحل زیر اقدام کرد:

  • در منوی اصلی به قسمت Store بروید.
  • در پایین صفحه Redeam Code را انتخاب کنید.
  • کد خریداری شده 12 رقمی را وارد کرده و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید از طریق وب‌سایت سونی و نرم افزار پلی‌استیشن اقدام به فعال‌سازی پلی‌استیشن پلاس کنید.

فعال سازی پلی استیشن پلاس از طریق کنسول PS5

فعال‌سازی پلی‌استیشن پلاس از طریق وب‌سایت سونی

جهت راه اندازی پلی‌استیشن پلاس از طریق وب‌سایت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به وب سایت سونی و سپس به حساب کاربری خود بروید.
  • به پروفایل شخصی خود بروید و گزینه Redeam Code را انتخاب کنید.
  • بعد از وارد کردن کد اشتراک 12 رقمی کلید Next را ضربه بزنید.

فعال‌سازی پلی‌استیشن پلاس از طریق نرم افزار

روش دیگری که می‌توانید از آن برای راه اندازی پلی استیشن پلاس اقدام کنید نرم‌افزار پلی‌استیشن می‌باشد. کار مهمی که باید انجام دهید این است که ابتدا به فروشگاه گوگل رفته و نرم‌افزار پلی‌استیشن را دانلود کنید و بعد از آن مراحل فعال سازی پلی استیشن پلاس زیر را پیش ببرید:

  • در برنامه پلی‌استیشن وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در پایین صفحه روی Playstation Store ضربه بزنید.
  • گزینه Redeam Code را انتخاب کنید.
  • کد اشتراک 12 رقمی را وارد کنید و سپس روی کلید Next ضربه بزنید.

سخن پایانی

اگرعاشق بازی در PS4 یا PS5 هستید، به ارزش استفاده از پلی‌استیشن پلاس شک نکنید؛‌ زیرا به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت آنلاین بازی‌های چندنفره با دوستان و آشنایان خود انجام دهید و لذت بازی را چندبرابر کنید. علاوه‌براین، تعداد زیادی بازی رایگان دریافت می‌کنید و از مزایای دیگری مثل تخفیف‌ها و جزئیات درون بازی بهره‌مند می‌شوید.همچنین، پلی‌استیشن پلاس چیزهای زیادی برای ارائه دارد و با عملکرد عالی و کتابخانه‌ای که مطمئناً حتی حساس‌ترین گیمرهای کنسول را نیز خوشحال می‌کند. شاید تنها ضعف پلی‌استیشن پلاس این است که پس از به پایان رسیدن اشتراک و تا زمان تمدید، دیگر به بازی‌ها دسترسی نخواهید داشت.

از این جهت، ممکن است خرید بازی‌ها به‌صورت جداگانه برای برخی از افراد بصرفه‌تر باشد؛ زیرا همیشه می‌توانند به بازی‌هایی که خریداری‌ کرده اند دسترسی داشته باشند و نگران تمام شدن اشتراکشان نباشند. از طرف دیگر، به سادگی در پلتفرم‌های زیادی مانند Xbox Game Pass در دسترس نیست و روی رایانه شخصی نیز به خوبی کار نمی‌کند. سونی بدون شک در چند ماه آینده به اصلاح و گسترش پلی‌استیشن ادامه خواهد داد و با گذشت زمان، سرویس اشتراک سونی می تواند از “خوب” به “ضروری” تبدیل شود. در پایان اگر این مطلب آموزشی برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستان خود در دیگر کانال‌های آموزشی به اشتراک بگذارید. علاوه بر آن، اگر در مورد خرید گیفت کارت‌های مختلف در گیمیتو سئوال یا پیشنهادی داشتید می‌توانید با همکاران ما در جریان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *