تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم + PS6

تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم + PS6

درود بر دنبال کنندگان فروشگاه گیفت کارت گیمیتو، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در مورد پلی استیشن های نسل 9 و 10. اگر از پلیر های حرفه‌ای پلی استیشن هستید و با اکانت پلاس خود به رقابت مشغول می‌شوید، قطعا این بخش دیدگاه شما را نسبت به آینده تغییر خواهد داد. چرا که ما آمدیم تا آینده کنسول های جدید را بررسی کنیم. راستی برای خرید گیفت کارت پلی استیشن نیز روی کمک ما حساب باز کنید. چرا که کلی اخبار حرفه‌ای و جذاب در این رابطه برای شما خواهیم داشت. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به سراغ تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم برویم.

نقد و بررسی پلی استیشن 5 بخریم با پلی استیشن اسلیم « New Play Station 5 »

 برای پلیرهای حرفه‌ای بسیار مهم است که از چه کنسول با چه مشخصاتی استفاده می‌کنند. البته استریمر های بازی نیز معمولا برای دیزاین اتاق و همچنین بهینه سازی پلی استیشن خود نیاز به نسخه های پرو نیاز دارند که در بخش های بعدی بهتر آن را خواهید شناخت. به این نکته توجه نمایید که شرکت سونی با عبارت پلی استیشن اسلیم مخالف است و در برنامه ریزی های جهانی خود آن را به عنوان New Play Station 5 معرفی کرده است.

راستی ویژگی های فنی و همچنین طراحی آن نیز تغییراتی کرده است که نباید نادیده گرفت. برخی از پلیرهای کم تجربه فکر می‌کنند که نسخه جدید و نسخه معمولی تنها در طراحی متفاوت است، اما به لحاظ ساختار نیز تفاوت های قابل توجه به وجود آمده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

1.    تغییر در نوع و تعداد Face Plate

اگر بخواهیم به صورت دقیق تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم بررسی کنیم، اولین بخشی که به صورت کاملا مشهود است، تعداد فیس پلیت بیشتر نسخه اسلیم می‌‌باشد. این موضوع برای گیمر های حرفه‌ای که از نسخه های رنگی و یا نسخه های چاپی و طراحی شده استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. از طرفی جنس براق و همچنین ضد خش آن موجب شده است که اثر انگشت روی آن بماند و در نگهداری از آن باید مراقبت خاصی به خرج دهید. البته نگران نباشید با استفاده از یک دستمال نانو مقدار تمیز کننده به سادگی از شر اثر انگشت خلاص می‌شوید.

اگر بخواهیم دیگر تفاوت های پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم بررسی کنیم، باید مات بودن فیس پلیت پایینی و براق بودن فیس پلیت بالایی اشاره کنیم. خلاقیت استفاده شده در این بخش هنگام استفاده از درایو نوری کاملا ملموس خواهد بود و می‌تواند ظاهر آن را تغییر دهد. خط مشکی روی فیس پلیت موجب شده است که ظاهر و طراحی آن کاملا متفاوت باشد و هر شخصی که آن را بررسی می‌کند، نظر متفاوتی نسبت به آن پیدا کند. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که ظاهر این کنسول در مقایسه با کنسول های قبلی تغییرات بسیار زیادی داشته است.

تغییر در نوع و تعداد Faceplate پلی استیشن 5 اسلیم

2.    حجم و ظاهر کنسول

حجم و ظاهر کنسول پلی استیشن 5 اسلیم و در مقایسه با پلی استیشن 5 معمولی بسیار جمع و جور تر شده است. همین موضوع باعث کاهش حجم و وزن محصول بین 18 تا 25 درصد شده است. زمانی ارزش آن را درک خواهید کرد که بخواهید در یک محل خاص قرار دهید. البته محل قرار گرفتن دکمه های روی بدنه اصلی کنسول نیز تغییر کرده است و باعث شده است که محصول نهایی تغییرات قابل توجهی کند. تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم در علاوه بر ابعاد و حجم در ارگونومی متفاوت آن نیز می‌‌باشد. این ویژگی زمانی جذاب خواهد بود که بخواهید محل قرار گرفتن پورت های مختلف آن بررسی کنید. علاوه بر تغییر در محل قرار گرفتن پورت های مختلف دسترسی آن نیز اندک تغییراتی کرده است.

یکی از مهمترین نکاتی که در بحث تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم باید به آن توجه نماییم، مجرای خنک کننده آن است که در نسخه 5 معمولی جایگاه و طراحی بهتری داشته است. وجود شیارهای خاص باعث می‌شد که فرد استفاده کننده احساس خاص بودن از آن بگیرد. اما در نسخه پلی استیشن 5 اسلیم این شیارهای خاص حذف شده است و احساس نسخه های ارزان به شما القاء خواهد شد. دقت کنید که حجم و ظاهر کنسول 5 اسلیم برای ستاپ های مختلف گیمینگ کاملا مشهود و قابل توجه است، چرا که فضای مورد استفاده آن کاملا متفاوت خواهد بود.

3.    تغییرات سخت افزار و فنی

از مهمترین تفاوت های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 جدید « اسلیم » می‌توان ماژولار بودن آن اشاره کرد. این موضوع به این معنی است که  شما با استفاده از یک درایو بلوری به سادگی از حالت دیجیتال به حالت استاندارد و بالعکس تغییر دهید. این قابلیت برای پلیرهای حرفه‌ای و کسانی که از نسخه های سی دی استفاده می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اگر بخواهیم یکی دیگر از تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم بررسی کنیم که روی بازی کردن پلیر تاثیر گذار است، میزان حافظه در دسترس آن است. در نسخه قدیمی حداکثر حافظه قابل استفاده 825 گیگ بود. اما در نسخه پلی استیشن 5 جدید این میزان به 1 ترابایت افزایش یافته است که برای کنسول های دیجیتال یک مزیت بسیار بزرگ خواهد بود.

اگر از یک پلیر حرفه‌ای در مورد تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم سوال کنید، به شما قابلیت ارتقاء بودن آن را معرفی خواهد کرد. هزینه های نگهداری و ارتقاء در نسخه جدید به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا کرده است و برخی از تغییرات نیز توسط تعمیر کاران کم تجربه قابل اعمال خواهد بود. البته با توجه به تست های انجام شده، خروجی این دو تغییر قابل توجهی نکرده است و همین موضوع موجب شده افراد به علت مهندسی هوشمند پلی استیشن 5 اسلیم از آن استفاده کنند و نه ویژگی های فنی آن. البته مدل قبلی پلی استیشن 5 از خط تولید سونی به صورت کامل حذف شده است و تمرکز سونی روی نسخه جدید آن قرار گرفته است. بازار خرید و فروش نسخه های قدیمی آن نیز به صورت داغ خواهد شد و بهتر است که قبل از این تغییرات تصمیم خود را بگیرید.

4.    تفاوت قیمت

معمولا تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم برای افراد آماتور در قیمت آن است. اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی بررسی کنیم، باید به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهیم و آن هم نوع و نسخه پلی استیشن 5 می‌‌باشد. در بازار نسخه پلی استیشن 5 در سه سال تولید شده است که هر یک ویژگی های سخت افزاری متفاوتی دارد. اگر بخواهیم آن را با نسخه 2020 و 2021 مقایسه کنیم، باید بگوییم که نسخه جدید و اسلیم آن ارزش خرید بیشتری دارد. چرا که به لحاظ عملکرد و خنک شدن به مراتب ویژگی های بهتری دارد. اما اگر بخواهیم آن را با نسخه 2022 آن مقایسه کنیم، باید به ستاپ گیمینگ شما نگاه کنیم.

 کسانی که ستاپ گیمینگ متفاوتی دارند  و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که باید استراتژی خاص بازی کنند. به این بخش اهمیت بسیار زیادی میدهند. اما برای پلیرهای معمولی که ستاپ بازی خاصی ندارند اختلاف قیمت 6 تا 10 میلیون تومان هزینه طراحی و خاص بودن است. البته حذف شدن پایه 30 دلاری آن نیز باید مد نظر قرار گرفته شود. اگر یک پلیر حرفه‌ای هستید، سعی کنید که از نسخه دیجیتال آن استفاده کنید. چرا که با خرید اکانت پلاس پلی استیشن پلاس می‌توانید از تخفیف های باور نکردنی و خاص آن استفاده نمایید.

تفاوت قیمت در پلی استیشن 5 اسلیم با پلی استیشن 5 معمولی

تاریخ عرضه پلی استیشن 6 به همراه نقد و بررسی PS6

امروزه در محیط وب و فروم های مختلف گفتوگوی بسیار زیادی در مورد تاریخ عرضه و همچنین ویژگی های PS6 وجود دارد که هیچ یک از آن ها رسمی نیست. به همین دلیل نیز نکاتی که ما در این بخش قرار دادیم بیشتر بر اساس گفته های مسئولین سونی و دیگر اساتید این حوزه است. بر اساس اخبار رسمی منتشر شده از شرکت سونی تاریخ انتشار کنسول نسل دهم سونی سال 2027 الی 2028 می‌‌باشد. در نتیجه فعلا روی تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم تمرکز کنید تا کنسول های نسل جدید وارد بازار شود. اما از مهمترین نکاتی که در مورد کنسول نسل دهم سونی باید به آن اشاره کنیم، بازی های خاص و نسل جدید آن است.

سونی به صورت ویژه روی گرافیک بازی های خود و واقعیت مجازی کار کرده است. به همین دلیل نیز برای کنسول پی اس 6 فقط و فقط روی بازی های خاص می‌توان حساب باز کرد. از طرفی دسته های این کنسول نیز تغییرات قابل توجهی خواهد کرد و ارگونومی آن تغییرات جدی به همراه دارد. این ویژگی برای کسانی که به دنبال بازی های خاص میگردند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چرا که نحوه قرار گرفتن دکمه ها و همچنین اضافه شدن یک نمایشگر ویژه به آن برای ارتباط بهتری امری بدیهی خواهد بود.

 در مورد حافظه و همچنین سخت افزار خنک کننده آن اطلاعات زیادی در دست نیست، اما می‌توان انتظار یک محصول خاص با میزان حافظه  بالای 5 ترابایت داشت. چرا که حجم بازی های جدید به صورت قابل توجهی بالا خواهد بود و نسخه های دیجیتال به سادگی نمی‌توانند آن را نگهداری کنند.

پلی استیشن فت بخریم یا اسلیم بخریم و یا منتظر PS6 بمانیم

برای پاسخ به سوال بالا باید متغیرهای بسیار زیادی را بررسی کنیم. از مهمترین متغیرهایی که می‌توان بررسی کرد و باید مد نظر قرار دهیم کنسول فعلی شما می‌‌باشد. در صورتی که یک کنسول نسل 9 با عملکرد خوب دارید، بهتر است که از آن بهره ببرید و منتظر نسخه پلی استیشن 6 بمانید. بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده از سمت شرکت سونی شاید زودتر از سال 2027 امکان دسترسی به این نوع کنسول فراهم شود. نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید میزان هزینه ای است که می‌توانید انجام دهید. قطعا بعد از انتشار نسل دهم کنسول های بازی قیمت آن کم نخواهد بود و باید به آن توجه اساسی داشته باشید. اما اگر نسخه قدیمی آن را مورد استفاده قرار دهید، شرایط اندکی متفاوت خواهد بود. چرا که بازی های نسل جدید روی نسخه های قدیمی قابل استفاده نخواهد بود.

پلی استیشن فت بخریم یا اسلیم بخریم و یا منتظر PS6 بمانیم

هنگام بررسی تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم، به تفاوت فاحش و خروجی عجیبی نرسیدیم. در نتیجه هنگام استفاده از این کنسول بازی نباید انتظار یک گزینه خاص و اختصاصی داشته باشید. بلکه باید یک طراحی جدید و شاید فضای اندکی بیشتر را تجربه کنید. که این فضا نیز در حد 4 تا 5 بازی خواهد بود. البته افراد بسیار زیادی منتظر نسخه پلی استیشن 5 به صورت پرو می‌باشند. چرا که تفاوت های جدید آن برای پلیرهای با تجربه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر اندکی صبر کنید تا اختلاف قیمت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم کاهش پیدا کند، بهتر است. چرا که اختلاف قیمت این کنسول در حال حاضر بسیار زیاد است و شما صرفا هزینه طراحی جدید را پرداخت خواهید کرد و عملکرد خاصی در انتظار شما نخواهد بود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد تفاوت پلی استیشن 5 و پلی استیشن اسلیم صحبت کردیم. البته برخی از اخبار پی اس 6 را هم بررسی کردیم، چرا که آن را مرتبط با پلی استیشن نسل جدید میدانند. دقت کنید که نسل جدید کنسول های بازی که از سال 2027 وارد بازار می‌شود، نیاز به بازی های خاص خود دارد و عملکرد آن نیز کاملا متفاوت است. در صورتی که تجربه بازی با کنسول های نسل 8 و 9 را دارید، نباید آن را با نسخه های جدید مقایسه کنید و تمامی اخباری که منتشر می‌شود نیز در حد همان شایعات است و نباید معیار خرید و فروش کنسول بازی در زمان حال باشد.

در صورتی که تجربه خرید و استفاده از کنسول بازی پلی استیشن 5 اسلیم « جدید » را دارید، در بخش نظرات رابط کاربری آن را با ما مطرح کنید. قطعا نظرات کسانی که از آن استفاده کرده اند در انتخاب ما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. در پایان اگر از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه گیفت کارت گیمیتو را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که افراد بسیار زیادی برای بازی های حرفه‌ای خود نیاز به انواع گیفت کارت های گوگل پلی و یا اپل آیتونز دارند که می‌توانند روی کمک ما حساب ویژه ای باز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *