کاربران عزیز موقتا پشتیبانی تلفنی در دسترس نمیباشد و تنها راه پشتیبانی در حال حاضر واتساپ میباشد

علت غیر فعال شدن اپل آیدی آپدیت 2024

علت غیر فعال شدن اپل آیدی در سال 2024

درود بر دنبال کنندگان فروشگاه آنلاین گیفت کارت گیمیتو، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در مورد اپل آیدی و خدمات متنوع کمپانی اپل؛ در حال حاضر افراد بسیار زیادی ترجیح میدهند که از وسایل ساخت شرکت اپل استفاده کنند. به طبع هر یک از آن ها نیز یک اپل آیدی اختصاصی دارند. در صورتی که به قوانین کمپانی اپل توجه کافی نداشته باشند، به سادگی اکانت آن ها مسدود خواهد شد و با چالش بزرگی مواجه می‌شوند. با ما همراه باشید تا با مهمترین دلایل غیر فعال شدن اپل آیدی آشنا شوید.

 البته به یاد داشته باشید که استفاده از گیفت کارت های اپل رایگان و یا اپل آیدی های اشتراکی با چند نفر گاها مشکل ساز می‌شود. در صورتی که گزارش هک گیفت کارت اپل آیتونز به این کمپانی ارسال شود، به سادگی تمامی دسترسی های شما قطع خواهد شد. به همین دلیل است که خرید گیفت کارت اپل آیتونز باید از مراکز معتبر انجام شود.  فروشگاه گیفت کارت گیمیتو نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته است که بهترین و جذابترین خدمات را در حوزه خرید گیفت کارت اپل به دنبال کنندگان خود ارائه دهد.

حل مشکل This Apple ID is not valid or not supported

در این بخش قصد داریم چند تکنیک بسیار مهم و کاربردی برای حل چالش غیر فعال شدن اپل آیدی آموزش دهیم. سعی کنید تا آخرین تکنیک را بررسی کنید تا با انجام یک اشتباه ساده اکانت اپل آیدی خود را از دست ندهید. در صورتی که با انجام تمامی این تکنیک ها مشکل شما حل نشد، بخش کامنت ها را بررسی کنید و از آن طریق با همکاران ما در ارتباط باشید تا برای چالش شما یک راهنمایی جذاب ارائه کنند.

1.    ایمیل پشتیبان اپل آیدی خود را بررسی نمایید

اولین و مهمترین گام برای حل مشکل This Apple ID is not valid or not supported ، یکسان بودن ایمیل ثبت شده در اپل آیدی و همچنین ایمیل فعال شما است. برخی موارد ایمیل پشتیبانی و اپل آیدی به صورت یکسان نیست و اشتباه ثبت می‌شود. در این صورت برای ثبت برخی اطلاعات در اپلیکیشن های گوشی آیفون خطا ثبت می‌شود. زمانی که تعداد این خطاها زیاد می‌شود، کمپانی اپل آیدی شخص را خواهد بست. به همین دلیل است که اولین بخشی که برای اپل آیدی غیر فعال شده باید بررسی کنید، یکسان بودن ایمیل ثبت شده و ایمیل فعال است.

 در صورتی که این بخش از اطلاعات اشتباه ثبت شده بود، می‌توانید از جایی که اپل آیدی خود را خریداری کردید، در خواست دسترسی به ایمیل ثبت شده را داشته باشید. در صورتی که خودتان اپل آیدی فعال نمودید و آن را اشتباه وارد کردید، باید به دنبال بازگردانی ایمیل ثبت شده باشید. چرا که بدون داشتن ایمیل متصل به آن هر چقدر هم مقالات « علت غیر فعال شدن اپل آیدی » بررسی کنید به نتیجه مناسبی نخواهید رسید. برخی موارد نامه نگاری با پشتیبانی اپل می‌تواند به نیاز شما کمک کند، اما این پروسه بسیار طولانی و گاها زمان بر خواهد بود.

ایمیل پشتیبان اپل آیدی خود را بررسی نمایید

2.    بسته شدن اپل آیدی به دلیل داشتن صورتحساب پرداخت نشده

همانطور که می‌دانید استفاده از خدمات کمپانی اپل به صورت رایگان نیست و برخی خدمات و برنامه های آن به صورت نیمه رایگان و پرمیوم تعریف شده است. زمانی که از برنامه ها و خدمات رایگان استفاده می‌کنید مشکلی نیست، اما اگر از خدمات نیمه رایگان استفاده نمایید، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال با یک برنامه فتوشاپ کار می‌کنید و از ظرفیت رایگان خود استفاده می‌کند. حال باید گیفت کارت اپل آیتونز خریداری کنید تا بتوانید از آن مجدد استفاده کنید.

 اگر بالانس حساب بالایی ندارید، می‌توانید از کمپانی بخواهید که آن را پرداخت کند تا شما کار خود را انجام دهید و بعدا حساب خود را شارژ کنید. در این صورت اپل یک تایم لاین زمانی برای شما مشخص خواهد کرد و پس از آن حساب شما را خواهد بست. دقت کنید که صورتحساب شما به صورت ایمیل ارسال می‌شود و در صورت تایید آن، دسترسی شما باز خواهد شد. البته به این نکته توجه نمایید که متصل کردن حساب های بین المللی نیز به همین صورت است. برخی مواقع شما یک بدهی دیگر به شرکت ایکس دارید، اما به دلیل این که آن را پرداخت نکردید از اپل آیدی خود محروم خواهید شد که در این مورد در ایران کمتر مشاهده می‌شود.

3.    بسته شدن اپل آیدی به دلایل امنیتی

با توجه به این که ما در ایران زندگی می کنیم و مجبوریم برای بهره‌مندی از خدمات مختلف یک اپلیکیشن تغییر دهنده آیپی روی دستگاه خود فعال کنیم، باگ های امنیتی برای اپل فعال خواهد شد. به صورت کلی اپل روی تغییر آیپی و همچنین درخواست های بسیار زیاد ورود به حساب کاربری حساس است و به همین دلیل احتمال هک شدن حساب کاربری افراد را میدهد. در صورتی که این رفتار تکرار شود، کمپانی اپل برای اعتبار سنجی اپل آیدی را خواهد بست و دسترسی او را می‌گیرد. نکته بعدی که باید مدنظر قرار دهید، زمانی است که تعداد درخواست های ورود به اپل آیدی افزایش پیدا می‌کند. چرا که این رفتار مختص هکرهای کلاه سیاه است که با استفاده از تکنیک هایی خاص قصد ورود به حساب کاربری شخص را دارند.

در صورت بسته و یا غیر فعال شدن حساب اپل آیدی شما باید، احراز هویت انجام دهید تا دسترسی به اطلاعات شما انجام شود. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید و در استفاده از اطلاعات خود لحاظ نمایید، زمانی است که کیبورد گوشی و یا دستگاه شما فارسی می‌‌باشد. برخی مواقع به جای این که اعداد ثبت شده در اپل آیدی خود را انگلیسی وارد کنید، به صورت فارسی وارد می‌کنید و شرکت اپل نیز آن را قبول نخواهد کرد. با افزایش تعداد خطاها حساب کاربری شما بسته می‌شود. حال شما رمز خود را درست وارد می‌کنید اما به انگلیسی بودن کیبورد خود توجه کافی ندارید. در صورت بسته شدن اپل آیدی خود به دلایل امنیتی از کنار آن ساده عبور نکنید و با یک متخصص امنیت در این رابطه صحبت کنید.

4.     iforgot.apple id

زمانی که به دنبال یک پاسخ مناسب برای حل مشکل غیر فعال شدن اپل آیدی بودیم به یک نکته بسیار مهم رسیدیم و آن ضعیف بودن رمز اپل آیدی بود. ممکن است که در گذشته یک  اپل آیدی ساخته باشید و دسترسی شما نیز به آن فعال باشد. زمانی که آن را روی دستگاه اپل واچ خود بالا می‌آورید حساب کاربری شما بسته می‌شود. چنین اقدامی از سمت شرکت اپل برای حفظ ارزش حساب کاربری شما است و کاملا طبیعی نیز قلمداد می‌شود. در صورتی که اپل آیدی شما غیر فعال شده است و پیام های ورود غیر مجاز دریافت کردید، نگران نباشید و به سراغ سایت iforgot.apple id بروید. در این بخش بعد از وارد کردن اپل آیدی چک کنید که آن را شناسایی می کند و یا خیر.

بعد از شناسایی اپل آیدی گزینه Rest Password را انتخاب نمایید و روش هدف خود را نیز ایمیل قرار دهید. در این صورت می‌توانید یک رمز معتبر و قوی انتخاب کنید. بعد از مدت زمان کوتاهی اپل آیدی شما فعال خواهد شد و دسترسی شما به حساب اپل آیدی و دیگر برنامه های شما باز خواهد شد. بسیاری از موارد بعد از بسته شدن اپل آیدی این روش جواب می‌دهد و می‌تواند گزینه ای مناسب نیز قلمداد شود که در بخش های بعد نیز مجدد به آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از سایت اپل برای فعال کردن اپل آیدی

5.     Not Active apple Id به دلیل آدرس تکراری و اشتباه

زمانی که به دنبال اپل آیدی رایگان و یا ارزان می‌باشید به یک نکته بسیار مهم باید توجه کنید و آن هم کیفیت مراحل ساخت آن می‌‌باشد. برخی مواقع سازنده اپل آیدی برای ساده کردن کار خود یک آدرس فیک در کشور آمریکا را برای 50 اپل آیدی استفاده می‌کند. پس از فعال شدن اپل آیدی ها در بازه زمانی مختلف کمپانی اپل نسبت به آن مشکوک خواهد شد و حساب شخص را خواهد بست. چرا که در یک خانه احتمال بسیار کمی دارد که 50 نفر زندگی کننده و همه آن ها نیز از اپل آیدی استفاده کنند و یک آدرس را ثبت کنند. اپل آیدی برخی از کشورها را محروم کرده است و خدمات خود را به آن ها ارائه نمی کند. در صورتی که سازنده اپل آیدی از یک برنامه تغییر دهنده ایپی رایگان استفاده کنید و ایپی های متفاوت برای یک اپل آیدی در زمان ساخت ثبت شود، کمپانی اپل آن را غیر فعال خواهد کرد.

دقت کنید که غیر فعال شدن اپل آیدی با قفل شدن آن کاملا متفاوت است. اگر این موضوع به درستی مورد بررسی قرار نگیرد از سمت کمپانی اپل با چالش مواجه خواهید شد. در صورتی که اپل آیدی فرد استفاده کننده از اپل آیدی نیز از اپلیکیشن های رایگان تغییر دهنده آیپی استفاده کنند و این کار را برای مدت طولانی تکرار کنند، به احتمال زیاد کمپانی اپل نسبت به این حساب کاربری فعال خواهد شد و به سادگی آن را خواهد بست. معمولا با غیر فعال شدن حساب کاربری نامه نگاری با کمپانی اپل بهترین مسیر است و می‌تواند در کوتاهترین زمان ممکن مشکل شما را حل کند.

غیر فعال شدن اپل ایدی در اپ استور

برخی مواقع اپل آیدی شما کاملا فعال است اما در اپ استور غیر فعال است و نمی‌توانید برنامه های خود را به روز کنید و یا برنامه جدیدی نصب کنید. در این بخش باید چند مورد بسیار مهم توجه نمایید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • اولین و شاید مهمترین موردی که باید بررسی کنید، دسترسی به یک VPN معتبر می‌‌باشد. در صورتی که وی پی ان مورد نظر شما سرعت و عملکرد مناسبی نداشته باشد، کمپانی اپل اجازه دسترسی به اپل آیدی را نخواهد داد. چرا که بین مراحل ثبت رمز و در خواست جدید مدت زمان بالایی ثبت می‌شود که از نظر اپل غیر قابل قبول است.
  • از سایت رسمی آیتونز استفاده کنید و اپل آیدی خود را وارد کنید. در صورتی که اپل آیدی شما به درستی ثبت شد و هیچ مشکلی وجود نداشت به احتمال زیاد باید سیستم عامل IOS خود را به روز رسانی کنید. البته مجدد تاکید می‌کنم که اختلال در اینترنت مهمترین عامل غیر فعال شدن اپل آیدی در سیستم افراد است که می‌تواند آسیب جدی به سایت فرد وارد کند.
  • یکی از راه حل هایی که گاها پاسخ میدهد خارج شدن از حساب کاربری اپل برای مدت زمان 24 تا 48 ساعت می‌‌باشد. البته دقت کنید که قبل از انجام این کار حتما یک بک آپ از تمامی اطلاعات خود تهیه کنید تا امنیت اطلاعات شما به خطر نیوفتد و زمان و انرژی کافی برای آن صرف کنید.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد علت غیر فعال شدن اپل آیدی و همچنین چالش های حاصل از آن صحبت کردیم. در صورتی که اپل آیدی شما غیر فعال شده است و با نکات مطرح شده نیز مشکل اپل آیدی تان حل نشد، بهتر است که به یکی از مراکز معتبر اپل استور مراجعه کنید. دقت کنید که مراکز اپل استور معتبر، فقط و فقط به دنبال دریافت پول از شما نیستند و اول از همه نوع مشکل شما را مشخص خواهند کرد. در صورتی که از گیفت کارت های رایگان اپل استفاده می‌کنید و به امنیت حساب کاربری خود بسیار توجه کنید.

 بسیاری از مواقع ثبت کردن یک رمز اشتباه برای چند بار کمپانی اپل را نسبت به حساب شما مشکوک خواهد کرد و این چالش می‌تواند به اعتبار حسابتان لطمه جدی وارد کند. به همین دلیل است که روز امنیت و همچنین اعتبار گیفت کارت های خریداری شده بسیار تاکید داریم. در صورتی که از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه گیفت کارت گیمیتو را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که افراد بسیار زیادی به نکات مهم و امنیتی ساده توجه ندارند و امنیت حساب کاربری خود را به خطر می‌اندازند. در صورتی که کمپانی اپل نسبت به یک حساب کاربری مشکوک شود، به سادگی آن را خواهد بست و چالش اصلی آن ها شروع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربران عزیز موقتا پشتیبانی تلفنی در دسترس نمیباشد و تنها راه پشتیبانی در حال حاضر واتساپ میباشد