پلی استیشن پورتال چیست؟ (دنیای بازی در دستان شما)

پلی استیشن پورتال چیست؟ (دنیای بازی در دستان شما)

دستگاه بازی دستی جدید و غیرمعمول پلی استیشن پورتال داغ تر از آن چیزی است که شرکت سونی فکر می کرد. هیرومی واکای، معاون مدیریت محصول پلی‌استیشن اخیراً گفت: “اگرچه ما هیچ عددی برای اشتراک‌گذاری نداریم، اما تقاضا همچنان از انتظارات ما فراتر رفته است”. پلی استیشن پورتال، یک دستگاه قابل حمل 200 دلاری است که به نظر می رسد شخصی یک کنترلر PS5 را از وسط نصف و مابقی قطعات را به طرفین یک صفحه نمایش هشت اینچی متصل کرده است. این یک دستگاه دستی اختصاصی جدید است و فقط بازی‌هایی که برای آن ساخته شده‌ است را اجرا می‌کند. درعوض، این دستگاه یک پخش آنلاین و زنده می‌باشد که بازی‌ها را از طریق اتصال Wi-Fi از پلی استیشن 5 کاربر بیرون می‌کشد.

بهتر است این دستگاه بازی به عنوان یک دستگاه جانبی پلی استیشن پورتابل PS5 در نظر گرفته شود، خریدی لوکس برای دارندگان کنسول و شبیه به خرید کنترلی رده بالا که برای افزایش تجربه می باشد. سونی، پورتال را در ماه مه گذشته معرفی کرد و بسیاری از افراد جامعه بازی را متحیر کرد، سپس آن را در ماه نوامبر راه اندازی کرد که منجر به فروش مداوم و عرضه آن شد. اما سونی به سختی در مورد این دستگاه صحبت کرده است. قبل از اینکه به تجربه خود در استفاده از پورتال پلی استیشن بپردازیم، فکر می کنم ارائه برخی از زمینه ها مهم است. بنابراین، ما را در ادامه این مقاله درگیمیتو که با جزییات بیشتری به شما خواهیم گفت پلی استیشن پورتال چیست همراهی کنید.

 پلی استیشن پورتال چیست؟

پلی استیشن پورتال ریشه در بازی‌های از راه دور سونی برای پلی استیشن 3 در سال 2006 دارد. از آن زمان، سونی به بازیکنان اجازه داده است تا بازی‌ها را از کنسول‌های PS3، PS4 و PS5 گرفته تا مجموعه‌ای از دستگاه‌ها، از جمله سیستم اصلی بازی دستی اختصاصی سونی یعنی پلی استیشن پورتال وهمچنین رایانه‌های شخصی، تلفن‌ها و تبلت‌ها دنبال کنند. پورتال پلی استیشن صرفاً یک ابزار جانبی پخش از راه دور و منحصر به فرد است، بنابراین بازی‌ها را به صورت محلی از طریق کارتریج، دیسک یا حافظه داخلی پخش نمی‌کند. پلی استیشن پورتال برخلاف نینتند و سوییچ یا استیم دک، قادر به اجرای بازی‌ها به صورت بومی نیست.

در عوض، پورتال به شما اجازه می دهد تا کنسول PS5 خود را از طریق وای فای به صفحه نمایش LCD 8 اینچی خود استریم کنید و این تنها کاری است که می‌تواند انجام دهد. این بدان معناست که برای کار کردن به اتصال اینترنت و کنسول PS5 متکی است و تجربه شما به قدرت Wi-Fi شما با حداقل 5Mbps بستگی دارد . با این حال، اگر اتصال پایداری دارید، پورتال پلی استیشن بازی یکپارچه‌ای را ارائه می‌کند که می‌تواند این احساس در شما ایجاد شود که انگارجلوی کنسول نشسته‌اید، حتی اگر کیلومترها از PS5 خود فاصله دارید و به شما امکان می‌دهد بازی‌های PS5 خود را از کنسول خود پخش کنید تا بتوانید در حال حرکت مثل زمانی که در قطار یا هواپیما هستید بازی کنید.

راه اندازی پورتال پلی استیشن ساده است. فقط باید دستورالعمل‌هایی را که روی صفحه ظاهر می‌شود را دنبال کنید تا بازی از راه دور را با PS5 خود فعال کنید، و پلی استیشن پورتال به‌طور خودکار هر زمان که آن را راه‌اندازی و با Wi-Fi جفت کردید، به آن سیستم متصل می‌شود. پس از اتصال، با استفاده از صفحه نمایش و کنترل های پورتال، به PS5 خود از راه دور دسترسی خواهید داشت. این بدان معناست که شما می‌توانید هر بازی را که روی کنسول خود نصب کرده اید مستقیماً از طریق دستی بازی کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر نسخه فیزیکی بازی را دارید، باید آن دیسک را در PS5 خود داشته باشید تا پورتال بتواند آن را پخش کند.


پلی استیشن پورتال چیست؟

پلی استیشن پورتال چیست PS5

پلی استیشن 5 که با نام اختصاری PS5 نیز شناخته می‌شود، پنجمین کنسول بازی ویدیویی خانگی قدرتمند است که توسط شرکت سونی ساخته شد و در پایان سال 2020 آن را منتشر کرد. اکثر بازی‌های پلی استیشن 4 با آن کار می کنند. دو نسخه از این کنسول وجود دارد: یکی با درایو دیسک نوری بلوری که قیمت آن 500 دلار است و نسخه دوم 400 دلار قیمت دارد و دیسک درایو ندارد. در نسخه بدون درایو دیسک، بازی‌ها را فقط می‌توان از فروشگاه پلی‌استیشن خریداری و دانلود کرد که برای این کار باید اقدام به خرید گیفت کارت پلی استیشن کنید. پلی استیشن PS5 یک کنسول قدرتمند است که تجربه‌ای عالی از بازی‌های نسل فعلی را ارائه می دهد.

کتابخانه بازی‌های انحصاری آن از کنترلر دوال سنس، صدای سه بعدی و کارت حافظه‌ای به سرعت برق که استفاده از PS5 را فوق العاده می کند. با این حال، ممکن است برای برخی از تنظیمات و جاها بسیار بزرگ باشد. شما می‌توانید از بارگذاری سریع و باورنکردنی، عملکرد بسیارعالی و سطح بالا در بازی‌های جدید و قدیمی‌تر به طور یکسان لذت ببرید. PS5 در کنار دارندگان PS4 که نمی‌خواهند مجموعه بازی‌های خود را کنار بگذارند و به افرادی که آماده ورود به نسل جدید بازی‌های ویدیویی هستند، به طور یکسان پاسخ می‌دهد. به طور کلی یکی از بهترین ویژگی‌های غیر بازی PS5، قابلیت استریم و پخش آنلاین آن است.

شرکت‌های نتفلیکس، هولو، دیزنی و سایر پلتفرم‌های استریم در پلی‌استیشن 5 در دسترس هستند. بازی از راه دور یکی دیگر از ویژگی‌های PS5 است. شما با استفاده از بازی از راه دور می‌توانید بازی‌های PS5 را روی دستگاه‌های سازگار دیگر مانند رایانه‌های شخصی و تلفن همراه بازی کنید. این برای افرادی که می‌خواهند در سفر یا در اتاق دیگری بازی کنند ایده آل است. در نهایت، PS5 ویژگی‌ها و مزیت‌های غیر بازی را نیز ارائه می دهد که کل تجربه سرگرمی شما را بهبود می بخشد. PS5 علاوه بر اینکه فقط یک سیستم بازی است، دارای قابلیت‌هایی از جمله رسانه‌های اجتماعی، پخش آنلاین و زنده، پخش از راه دور و پخش ویدئو می‌باشد.  برای اطلاعات بیشتر در مورد پلی استیشن PS5 می‌توانید به مقاله شایعات مربوط به پلی استیشن Pro5 سر بزنید و آن را مطالعه کنید. 

پلی استیشن پورتال چیست PS4

پلی‌استیشن 4 یا PS4 چهارمین کنسول بازی خانگی است که توسط سونی تولید ‌شد و با پلی‌استیشن 3 سازگار نیست. کنسول نسل بعدی برای رقابت با ایکس باکس طراحی شده بود. منتقدان و بازیکنان از پلتفرم جدید یعنی PS4 که دارای گرافیک فوق العاده و تجربه چند نفره بازی آنلاین بود استقبال کردند. PS4 همچنین پخش کننده بلوری و دستگاه پخش رسانه‌ای خود را دو برابر کرد و سرویس اشتراک پلی استیشن Now سونی باعث دسترسی به صدها بازی فعلی و قدیمی شد. پلی استیشن 4 در 5 ژانویه 2021 در ژاپن متوقف شد. سونی بر جنبه‌های “اجتماعی” PS4 به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی کنسول تمرکز کرده است.

اگرچه PS4 عملکرد اجتماعی را بهبود بخشیده است اما این ویژگی‌ها اختیاری هستند و می‌توان آنها را غیرفعال کرد. کاربران می توانند بر اساس علاقه شخصی، گروه‌های اجتماعی ایجاد کنند یا به آنها بپیوندند. گیمرها نیز می‌توانند بازی‌هایی را که دوستانشان در حال انجام آن هستند به صورت زنده تماشا کنند و از طریق پخش آنلاین و زنده به یک جلسه بازی بپیوندند. بازی‌های پلی‌استیشن PS4 به صورت خرده‌فروشی روی دیسک بلوری و به‌ صورت دیجیتالی از طریق فروشگاه پلی‌استیشن توزیع می‌شوند و قابل دانلود هستند.  به عنوان مثال، شما می‌توانید جهت مشاوره و خرید گیفت کارت مناسب جهت دانلود بازی های PS4 به فروشگاه گیفت کارت گیمیتو مراجعه کنید.

بازی‌ها قفل منطقه‌ای نیستند، بنابراین بازی‌های خریداری‌ شده در یک منطقه را می‌توان در کنسول‌های همه مناطق بازی کرد، و بازیکنان می‌توانند برای دسترسی به کل کتابخانه بازی‌های دیجیتال خود با هر کنسول PS4 وارد شوند. همه بازی‌های پلی‌استیشن PS4 باید در فضای ذخیره‌سازی کنسول نصب شوند. علاوه بر این، سیستمی به نام PlayGo”” به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که نصب یا دانلود به نقطه خاصی رسید، قسمت‌هایی از یک بازی (مانند سطوح باز) را شروع کنند، در حالی که بقیه بازی در پس‌زمینه دانلود یا نصب می‌شود. اما پلی استیشن PS4 در 5 ژانویه 2021 در ژاپن متوقف شد.


پلی استیشن پورتال چیست PS4

مزایا و معایب پلی استیشن پورتال

پلی استیشن پورتال در هدف اصلی خود که استفاده از PS5 از راه دور می‌باشد عالی است. اما به طور کلی از مزایا و معایبی برخوردار است، و اگر قصد دارید از این ابزار جانبی برای بازی‌های PS5 استفاده کنید، بهتر است این نکات مثبت و منفی را در نظر داشته باشید.

مزایای پلی استیشن پورتال

  • پورتال پلی‌ استیشن یک تجربه بازی از راه دور یکپارچه را برای بازی‌های PS5 شما فراهم می‌کند. تنها با اتصال به اینترنت پایدار و سریع یک تجربه خوب از بازی از راه دورخواهید داشت. هرچه سرعت اتصال بیشتر باشد، کیفیت پخش بهتری دارید. بسته به دستگاه و قدرت شبکه، می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای بهینه کنید که عملکرد یا وضوح تصویر را بهبود دهید.
  • بازخورد لمسی در ماشه‌ها و تیراندازی‌ها غوطه وری را در طول بازی افزایش می دهد.
  • حداقل نیازصفحه نمایش ال سی دی 1080p یا 8 اینچی تصاویر واضح، روشن و پر از حس و حال را برای جلسات بازی شما ارائه می کند.
  • استفاده ازکنترلرهای دوال سنس احساس خوبی ایجاد می‌کند. از آنجا که پلی استیشن حول کنترلر دوال سنس ساخته شده است، ترکیب ارگونومیک این کنترلرها استفاده و تعامل با آن را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می کند.

معایب پلی استیشن پورتال

  • نمی‌توانید بازی‌های ابری PS plus را انجام دهید. متأسفانه، پورتال پلی استیشن از اجرای بازی‌های ابری PS plus پشتیبانی نمی‌کند.
  • به دلیل محدودیت‌های DRM نمی‌توانید محتوا را از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس، هولو و دیزنی پخش کنید، و برای پخش ویدیوها راهی وجود دارد.
  • پلی استیشن پورتال برای عملکرد خود بهPS5 متکی است و بدون آن کاربردی نیست.
  • عملکرد محدودی دارد و به غیر از پخش از راه دور PS5، ویژگی‌های اضافی را ارائه نمی دهد.
  • از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند واتصال بلوتوثی ندارد.
  • نمی‌توانید دستگاه های خارجی را به پلی استیشن پورتال متصل کنید.
  • فاقد حالت اتصال مستقیم به ps5 است.
  • در راه‌های دور و در حال حرکت مثل قطار و هواپیما خوب جواب نمی‌دهد، و بهترین فاصله همان فاصله‌های بین اتاق‌های یک خانه است.

بهترین بازی ها برای پلی استیشن پورتال

در حالی که پورتال پلی‌استیشن ممکن است قابلیت‌ “در حال حرکت” اجداد خود را مثل PSP و PS Vita نداشته باشد، اما سخت‌افزار آن اجازه می‌دهد تا بسیاری ازعناوین گسترده PS5 بدون مشکل حتی در یک صفحه نمایش کوچکتر پخش شوند. برخی از این بازی های برجسته ارزش بازی کردن بر پلی استیشن پورتال سونی را دارند. در ادامه به تعدادی از بازی برتر اشاره خواهیم کرد:

  1. توافق غالب میان طرفداران پرشور Resident Evil این است که Resident Evil 4 این مجموعه را در اوج خود نشان می‌دهد. با توجه به جهت گیری اخیر کپکام برای بازسازی عناوین Resident Evil، احیای این شاهکار ارزشمند برای نسل جدیدی از کنسول ها اجتناب ناپذیر بود.
  2. Cyberpunk 2077 در سال 2023 و بازنگری کامل بیشتر مکانیزم‌های بازی، سرانجام بازی شگفت انگیزی شد، و چه راهی بهتر از اجرای آن در پلی استیشن پورتال سونی برای آزمایش وضعیت ارتقا یافته سایبرپانک!
  3. پس از عرضه آلن ویک (Alan Wake) در سال 2010، این بازی ترسناک یک فاصله زمانی قابل توجهی را ایجاد کرد و بسیاری از بازیکنان برای ادامه داستان جذاب قهرمان اصلی Alan Wake در انتظار نشستند. طرفداران باید 13 سال منتظر می‌ماندند تا شرکت سرگرمی های Remedi دنباله آن را منتشر کند.

بهترین بازی ها برای پلی استیشن پورتال

سخن پایانی

در این پست آموزشی توضیحاتی در مورد اینکه پلی استیشن پورتال چیست به شما دادیم و از مزایا و معایب آن نیز سخن گفتیم. همچنین، سعی کردیم برای شما توضیح دهیم که به چه ابزاری برای استفاده از پلی استیشن پورتال نیاز دارید و چه بازی‌هایی در آن قابل اجرا است. حال، اگر تجربه استفاده از پلی استیشن پورتال را داشته‌اید خوشحال می‌شویم که در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. علاوه بر آن، اگر به گیفت کارت‌های پلی استیشن یا هر نوع گیفت کارت دیگری نیاز داشتید یا در این زمینه اطلاعات خواستید همکاران ما در بخش فروش گیمیتو خوشحال می‌شوند که شما را راهنمایی کنند. در پایان، اگر این مقاله برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود در دیگر کانال های آموزشی و اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *